بعد از پالم و خمیر مرغ نوبت جوهر قند شد!!
آرش رشیدیان می‌گوید: «گزارش‌هایی به دست ما رسیده که برخی نانواها برای تخمیر خمیر از ماده شیمیایی جوهر قند استفاده می‌کنند.»
ماجرای افزودنی‌های غیرمجاز به برخی مواد غذایی همچنان ادامه دارد. هنوز داستان استفاده از واکس و پارافین میوه تمام نشده که اضافه کردن جوهر قند در نان‌های سنتی مطرح می‌شود. هرچند پیش از این با وجود ممنوعیت وزارت بهداشت، استفاده از جوش‌شیرین در نان‌ها ممنوع شد، اما شواهد حکایت از تخلفاتی دارد که در خیلی از نانوایی‌ها اتفاق می‌افتد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی قبلاً گفته بود که 10 درصد نانوایی‌ها برای پخت نان از جوش شیرین استفاده می‌کنند؛ موضوعی که به گفته او، از سوی وزارت بهداشت درحال بررسی و پیگیری است.

حالا نانواها ترفند دیگری به کار برده‌اند؛ آن هم استفاده از ماده شیمیایی تحت عنوان جوهر قند است؛ ماده‌ای که به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از جوش شیرین هم خطرناک‌تر است. جوش شیرین با ایجاد تغییراتی در دستگاه گوارش سبب افزایش جذب فلزات سنگین نظیر کادمیوم، سرب و جیوه شده که باعث کم‌خونی ناشی از مسمومیت، تنگی نفس و عوارض کلیوی می‌شود. با این همه اما بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، حالا برخی از نانوایی‌ها از جوش شیرین هم نه، جوهر قند استفاده می‌کنند.

آرش رشیدیان می‌گوید: «گزارش‌هایی به دست ما رسیده که برخی نانواها برای تخمیر خمیر از ماده شیمیایی جوهر قند استفاده می‌کنند.»

او تأکید می‌کند که این موضوع در حال بررسی است و نمونه‌برداری از نان‌ها آغاز شده. «جوهر قند در صنایع قند به کار می‌رود و ما پیش از این نگران استفاده از آن در صنعت قند نیز بودیم. جوهر قند ساختار قلیایی دارد و مجوز مصرف خوراکی ندارد. این ماده سبب باقی ماندن گوگرد در بدن انسان می‌شود.»


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: روزنامه شهروند

مطالب پیشنهادی:
زندگی اسفناک کودک 4 ساله در کنار خیابان/تصاویر
ما تمایلی برای نشستن با سگ های هار نداریم!!
3 میلیون پردرآمد یارانه بگیر تهران شناسایی شدند
گرد و غبار مدارس خوزستان را تعطیل کرد
هلاکت داعشی ها و اجساد متلاشی شده آنها در کرکوک(18+)