جریمه عابران پیاده منتفی شد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ آخرین وضعیت اجرای طرح جریمه عابران پیاده را تشریح کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ آخرین وضعیت اجرای طرح جریمه عابران پیاده را تشریح کرد. سرهنگ تیمور حسینی درباره اینکه آیا عابران پیاده به سبب تخلفاتی که انجام می‌دهند جریمه خواهند شد یا خیر گفت: فعلا به جای جریمه عابران پیاده از عنصر و قابلیت اقناع آنان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به جز توصیه و تذکر و درخواست از عابران برای رعایت قوانین اقدام دیگری انجام نخواهیم داد گفت: خوشبختانه بخش اعظمی از عابران نیز به قوانین احترام گذاشته و همکاری‌های لازم را با پلیس دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در حال حاضر جریمه ریالی عابران پیاده منتفی است خاطر نشان کرد: البته عابران نیز باید این موضوع را بدانند که اگر در پی بی دقتی یا عدم رعایت قوانین از سوی خودشان دچار حادثه‌ ای شوند سهم آنان در تصادفات لحاظ خواهد شد. به عنوان مثال اگر یک عابر در زمان قرمز بودن چراغ بخواهد از عرض خیابان عبور کند و خدای نکرده حادثه‌ای برایش رخ دهد قطعا در بروز این سانحه مقصر است و سهمش نیز در رسیدگی‌های بعدی در نظر گرفته خواهد شد.

ماموران پلیس نباید زمان چراغ‌ها را طولانی کنند

سرهنگ حسینی درباره اینکه برخی از ماموران زمان چراغ قرمز برای عابر را به حدی بالا می‌برند که در عابر حوصله منتظر ماندن باقی نمی‌ماند گفت: این موضوع را رد نمی‌کنم اما ما توجه ویژه‌ای به احترام به عابران پیاده داریم و به همین دلیل از تمامی همکارانم خواسته‌ام که برای چراغ‌های راهنمایی و رانندگی زمان طولانی را لحاظ نکنند تا عابران هم بتوانند پس از مدت کمی توقف و انتظار از عرض خیابان عبور کنند.

وی ادامه داد: اغلب چراغ های راهنمایی و رانندگی ما هوشمندند و تایمر آن به شکل اتوماتیک تنظیم می‌شود اما این دستور برای چراغ‌هایی است که یا توسط خود ماموران کنترل شده یا در موارد ضروری از حالت اتوماتیک به کنترل دستی درآمده است.

800 تقاطع هوشمند در پایتخت

وی همچنین درباره تعداد تقاطع‌های هوشمند در پایتخت نیز گفت: هم اکنون 800 تقاطع هوشمند در پایتخت داریم.

حسینی با اشاره به اجرای طرح «ایست؛ به احترام زندگی» نیز گفت: طرح ایست به احترام زندگی که به نظرم پس از اجرای طرح الزام به بستن کمربند ایمنی یکی از تاثیرگذارترین طرح‌ها در اصلاح فرهنگ ترافیکی رانندگان بوده است نیز در راستای احترام به عابران پیاده اجرایی شده است و خوشبختانه باید بگویم که بیش از 98 درصد رانندگان پایتخت نیز به آن احترام گذاشته و پشت خط ایست در چهارراه‌ها و تقاطع‌ها توقف می‌کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
تصاویری از ذبح گروگان ژاپنی توسط داعش (18+)
ما تمایلی برای نشستن با سگ های هار نداریم!!
3 میلیون پردرآمد یارانه بگیر تهران شناسایی شدند
گرد و غبار مدارس خوزستان را تعطیل کرد
هلاکت داعشی ها و اجساد متلاشی شده آنها در کرکوک(18+)