جشن روز جهانی کودک و صلح جهانی از سوی مجله "کودک" و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری، فرهنگسرای ملل، فرهنگسرای رازی و برج میلاد هم زمان با روز جهانی کودک برگزار خواهد شد.

 

 به گزارش حیات، جشن روز جهانی کودک و صلح جهانی از سوی مجله "کودک" و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری، فرهنگسرای ملل، فرهنگسرای رازی و برج میلاد هم زمان با روز جهانی کودک برگزار خواهد شد.

وحید مهابادی؛ دبیر این جشن درگفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات با اعلام این خبر گفت: به همین مناسبت در فرهنگسرای ملل، برنامه ای را شامل اجرای بازی و موسیقی کشورهای مختلف خواهیم داشت که در بخش موسیقی تا کنون حضور کشورهای هندوستان، پاکستان، کره، ژاپن، فرانسه و روسیه و در بخش بازی های بومی ملل نیز حضور عراق، ژاپن، کره جنوبی، سودان، مراکش، هندوستان و پاکستان قطعی شده است.

به گفته مهابادی در ادامه این جشن و در محل برج میلاد نیز قرار است حلقه صلحی با حضور فرزندان سفرای کشورهای مختلف تشکیل شود و هم زمان با آن نیز، 110 کبوتر به نام حضرت علی (ع) که برای مسلمانان نماد حکومت صلح و عدالت اسلامی است به پرواز در می آیند.

وی در این باره افزود: فرزندان سفرای کشورهای مختلف در ایران در حلقه صلح شرکت خواهند داشت که از میان آن ها می توان به فرانسه، آلمان، هلند، عراق، لبنان، سودان، مراکش و فلسطین اشاره کرد.

دبیر جشن روز جهانی کودک و صلح جهانی هم چنین از برپایی تجلیل از فرزندان شاهد، ایثارگر، جانبازان و معلولان خبر داد و اظهار داشت: با همکاری فرهنگسرای رازی و ملل برگزار خواهد شد.

وی هم چنین از حضور مسوولانی چون محمدباقر قالیباف؛ شهردار تهران، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از روحانیون اقلیت های مذهبی در مراسم تشکیل حلقه صلح خبر داد.

بنابر گزارش حیات، تمامی کودکان شاهد، ایثارگر، جانبازان، شهدا و معلولان از طریق پایگاه اطلاع رسانی حیات، به شرکت در جشن روز جهانی کودک و صلح جهانی دعوت می شوند.

یاد آور می شود این جشن ها قرار است هم زمان با روز جهانی کودک در 8 اکتبر برابر با 16 مهرماه سال جاری برگزار شوند.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:hayat.ir