مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مانور زلزله با شعار آمادگی، پناهگیری و آرامش در مدارس کشور در روز دوشنبه خبر داد....
 
 
 
 به گزارش مهر، حسن ضیاء الدینی با اعلام این خبر افزود: دانش‌آموزان سراسر کشور در این مانور با شعار "آمادگی، پناهگیری و آرامش" حضور پیدا کرده و آمادگی خود را برای مواجهه به زلزله‌های احتمالی می‌سنجند.

وی همچنین اهداف مانور زلزله و ایمنی را کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنشهای صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی اعلام کرد.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی اقدامات آموزش و پرورش در این زمینه شامل اجرای آزمایشی طرح تشکیل "کمیته مدیریت سوانح مدرسه" در مدارس با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) در قالب پروژه "ارتقای ظرفیت مدیریت مخاطرات بلایای طبیعی" و همچنین بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خواهد بود.

ضیاءالدینی افزود: در این برنامه بسیاری از مدارس کشور به سیستمهای اطفای حریق پیشرفته و کیت کمکهای اولیه و امداد و نجات تجهیز می‌شوند و مطالب مرتبط با موضوع در کتب درسی گنجانده خواهد شد.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com