رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه گفت: نتیجه بررسی 10 اتهام و خواسته اول در حوزه‌های قضایی سراسر کشور نشان می‌دهد که ضرب و جرح عمدی در رأس جرائم کشور قرار دارد...
 
 

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در آئین بهره‌برداری از فاز نخست ایجاد شبکه فیبر نوری دادگستری استان خوزستان، اظهار داشت: واحد انفورماتیک قوه قضائیه از سال گذشته مستقیما زیر نظر رئیس قوه قرار گرفته و با عنوان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه فعالیت‌های وسیعی را آغاز کرده است.

وی از اجرای طرح سامانه جمع‌آوری (سجا) CSS از دی ماه 88 خبر داد و افزود: از جمله خدمات این سامانه، نمایش آمارهای مقایسه‌ای شعب به صورت نموداری بر روی سایت است و در واقع با این سامانه وارد فضایی شده‌ایم که می‌توانیم عملکرد و رفتار قضایی و اداری شعب را اندازه‌گیری کنیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه از مدیران قضایی استان خواست نسبت به عملکرد و آمار حساس باشند و رتبه‌بندی‌ها را جدی بگیرند چرا که بخشی از ارزیابی و اختصاص اعتبارات مالی، بر اساس این عملکرد و رتبه‌بندی، لحاظ می‌شود.

شهریاری در ادامه بیان داشت: توسعه سامانه بانک اطلاعاتی جامع قوانین و مقررات، توسعه سامانه شبکه ارتباط مردمی در تهران و استان‌ها و یکپارچه‌سازی آن و ایجاد سامانه مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی با استفاده از قضات بازنشسته و متخصصان حوزه‌های حقوقی، سامانه پشتیبانی اطلاعاتی، ارتباطی قضایی و اداری قضات به منظور ایجاد فضایی برای گفت‌وگو و مشورت قضات از جمله طرح‌های این مرکز است.

وی ادامه داد: ایجاد سامانه عرضه خدمات قضایی و ایجاد پیشخوان خدمات قضایی به مردم که 167 خدمت قضایی را به مردم ارائه می‌کند، طرح بایگانی الکترونیکی پرونده‌های قضایی، طرح نظارت الکترونیکی بر حوزه‌های قضایی و اداری، ایجاد سامانه الکترونیکی اسناد و املاک غیر منقول، ایجاد سامانه مبارزه با جرائم سازمان یافته با استفاده از تحلیل ارتباطات و داده‌های قضایی برای شناسایی مجرمان باندی نیز از دیگر طرح‌های این مرکز به شمار می‌رود.

رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه، طرح جامع پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نهادهای ستادی و تشکیلات قضایی، توسعه و نگهداری سامانه الکترونیکی مدیریت پرونده قضایی (سامپ) CMS، توسعه اتوماسیون اداری مالی و پشتیبانی، طراحی بسته‌های نرم‌افزاری آموزشی، ایجاد پایگاه آموزش مجازی قوه قضاییه برای مردم و کارکنان اداری و قضایی و ... را از دیگر طرح‌های این مرکز برشمرد و گفت: برخی از این طرح‌ها آماده اجرا و برخی در دست بررسی است.

شهریاری از ایجاد بانک اطلاعات و جرائم در قوه قضائیه و حوزه‌های قضایی سراسر استان‌ها خبر داد و افزود: نتیجه بررسی 10 اتهام و خواسته اول در حوزه‌های قضایی سراسر کشور نشان می‌دهد که ضرب و جرح عمدی در رأس جرائم کشور قرار دارد و این موضوع توجه بیشتر ائمه جمعه، متولیان امر فرهنگ و آموزش و مسئولان نیروی انتظامی را می‌طلبد که البته اخیراً معاونت پیشگیری و حفاظت اجتماعی اقدامات وسیعی را در سراسر کشور آغاز کرده است.


 

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com