اعطای وام مسکن 30 میلیون تومانی
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌كه نرخ سود تسهیلات مسكن مهر در كلانشهر تهران 9 درصد، در مراكز استان‌ها 7 درصد و در سایر شهرستان‌ها 4 درصد است، گفت: برای امسال به حدود 200 هزار واحد مسكونی تسهیلات پرداخت می‌كنیم.


معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری تهران گفت: وام ودیعه مسكن تا سقف 30 میلیون تومان به ازای هر واحد مسكونی در كارگروه مسكن كشور تصویب شده است و برای پرداخت باید در شورای پول و اعتبار نیز مطرح شود.

به گزارش ایسنا، مجید كیان‌پور ـ افزود: این وام قبلا تا 20 میلیون تومان با نرخ سود بازپرداخت در فروش اقساطی 15 درصد و دوره‌ی مشاركت 20 درصد پرداخت می‌شده است.

كیان‌پور گفت: وام ودیعه هم‌چنین در سراسر كشور در سال 90 به حدود دو هزار واحد مسكونی در قالب 400 پرونده به املاكی كه تجمیع دارند، تعلق گرفت.

به گفته‌ی او، وام ودیعه در سال گذشته و تاكنون برای شهرستان‌ها چهار میلیون تومان، مراكز استان‌ها هشت میلیون تومان و كلانشهر تهران 12 میلیون تومان بوده است و هنوز تغییری در آن ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: دولت زمینه‌ی خوبی برای پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده فراهم كرده است به‌طوریكه 200 هزار واحد مسكونی از محل خط اعتباری مسكن مهر و نیز محل اعتبار بانك‌ها تسهیلات دریافت با نرخ سود 15 درصد در فروش اقساطی و 20 درصد در مشاركت با بازپرداخت در دوره‌های 13 و دو ساله دریافت می‌كنند.

كیان‌پور با یاد‌آوری آنكه متقاضیان تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده نباید قبل از این از امكانات و تسهیلات دولتی استفاده كرده باشند، تاكید كرد: سازندگان با مراجعه به شهرداری‌ها درخواست خود را اعلام می‌كنند و پس از ساخت باید واجدان شرایط را معرفی كنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌كه نرخ سود تسهیلات مسكن مهر در كلانشهر تهران 9 درصد، در مراكز استان‌ها 7 درصد و در سایر شهرستان‌ها 4 درصد است، گفت: برای امسال به حدود 200 هزار واحد مسكونی تسهیلات پرداخت می‌كنیم.

مدیرعامل شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری تهران گفت: امسال 120 هزار واحد مسكونی در بافت‌های فرسوده كشور طی فواصل زمانی همزمان با مسكن مهر افتتاح می‌شود كه از این بین 80 هزار در كلانشهر تهران خواهد بود كه 30 هزار واحد آن از محل اعتباری مسكن مهر و 50 هزار واحد دیگر از محل منابع داخلی بانك‌ها تسهیلات خواهند گرفت.

كیان‌پور یاد‌آور شد: در سراسر كشور شهرداری‌ها برای سازندگان واحد مسكونی در بافت‌های فرسوده حداقل تخفیفی 50 درصدی در نظر خواهند گرفت.

وی به پروژه‌های بزرگ طراحی شهری در شهرهای بزرگ اشاره و اظهار كرد: مجموعه‌ی شهری میدان بهشتی تبریز، بازگشایی محوری در رشت و میدان حضرت امام خمینی (ره) در ارومیه از جمله‌ی این پروژه‌های بزرگ طراحی شهری است.

كیان‌پور گفت: 72 هزار هكتار بافت فرسوده در محدوده‌ی 471 شهر كشور با 12 هزار نفر ساكن شناسایی شده‌اند تا حدود 33 هزار هكتار از بافت‌های فرسوده طرح‌های بهسازی و نوسازی در سطح مطالعاتی صورت گرفته كه 24 هزار هكتار آن در كمیسیون ماده‌ی پنج تصویب شده و بقیه نیز آماده تصویب است.

مدیرعامل شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری تهران افزود: حدود 12 هزار هكتار نیز از بافت‌های فرسوده در حال مطالعه است. تا پایان سال جاری كار مطالعاتی بافت‌های فرسوده در كل كشور تمام می‌شود و به تصویب كمیسیون ماده‌ی پنج می‌رسد.

كیان‌پور به سكونتگاه‌های غیررسمی اشاره و اظهار كرد: 44 هزار هكتار سكونتگاه غیررسمی در شهر كشور شناسایی شده است كه در اكثر كشور‌ها كار مطالعه و ساماندهی این فضاها در حال انجام است.

وی ادامه داد: در 18 مركز استان پروژه‌هایی جهت توانمند‌سازی و ارتقاء سطح خدمات در حال اجرا است كه تا پایان سال افتتاح می‌شود. به دنبال آن هستیم كه این 18 مركز را به تمامی مراكز استانی تبدیل كنیم و بتوانیم با كمك شهرداری‌ها طرح‌ها را گسترش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌كه برای نوسازی و بهسازی واحد‌های مسكونی در بافت‌های فرسوده ضوابط تشویقی خوبی در نظر گرفته شده است كه باعث كاهش قیمت مسكن می‌شود، گفت: در تهران به 34 هزار و 500 واحد تسهیلات و به 44 هزار و 500 واحد در بافت‌های فرسوده پروانه نوسازی داده شده است كه این رشدی 78 درصدی را نسبت به سال 89 نشان می‌دهد.

كیان‌پور خاطرنشان كرد: از كل پروانه‌های ساخت صادر شده در كشور 24 درصد مربوط به بافت‌های فرسوده است كه نشان‌دهنده‌ی عزم جدی در نوسازی و بهسازی در این بافت‌ها است.


 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com


مطالب داغ سایر بخش ها:
"شمسان" روستایی که باورتان نمی‌شود ایرانی است +تصاویر
زنده‌ به‌ گور کردن یک کودک توسط منافقین+عکس
عکس دیده نشده از سید احمد خمینی در دوران جوانی
اوج انحطاط اخلاقی در آمریکا+ عکس
مراسم بریدن‌ سر و دست در عربستان سعودی (+عکس)