عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر قیمت مسکن، گفت: هرچند انتخابات آتی ریاست جمهوری می‌تواند در قیمت مسکن موثر باشد اما برنامه و سیاست گذاری‌های دولت آینده و منتخب مردم در کاهش و یا افزایش نرخ مسکن بی تاثیرگذار نخواهد بود.

محمد دامادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری به تنهایی در نوسانات و قیمت مسکن تاثیر گذار نیست، گفت: هرچند انتخابات آتی ریاست جمهوری می‌تواند در قیمت مسکن موثر باشد اما برنامه و سیاست گذاری‌های دولت آینده و منتخب مردم درکاهش و یا افزایش نرخ مسکن نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، عوامل دیگری را نیز در نوسان قیمت مسکن موثر دانست و افزود: عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد داخلی و همچنین مباحث جهانی و بین‌المللی همچون مذاکرات ایران با گروه ۱+۵، می‌تواند در روند کاهش و افزایش قیمت مسکن موثر واقع شود.

وی وضعیت فعلی مسکن را در حالت رکود دانست و تصریح کرد: مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم محسوب شده، لذا با توجه به انتخابات پیش رو و روی کارآمدن دولت آینده باید دید مسکن از وضعیت رکود فعلی خارج خواهد شد و یا این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

دامادی با بیان اینکه قیمت مسکن در سال گذشته فراز ونشیب‌های بسیاری را طی کرد، اظهار داشت: در سال گذشته علی رغم اینکه دولت و مسئولین وزارت راه و شهرسازی تلاش داشتند نرخ مسکن در کشور را به حالت تعادل بازگردانند، اما متاسفانه پدیده دلالی باعث شد که نه‌تنها قیمت مسکن کاهش نیابد بلکه در حال حاضر نوعی رکود و حتی افزایش قیمت‌ها نیز در بازار مسکن رخ داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، به طرح‌های مثبت دولت همچون مسکن مهر اشاره و خاطر نشان کرد: نمی‌توان تمامی طرح‌های دولت در بازار مسکن را منفی دانست، چراکه این امر از انصاف به دور است، مسکن مهر نیز از پروژه‌های مثبت و سازنده دولت قلمداد می‌شود هرچند ایراداتی به آن وارد است.

 لازم به ذکر است، نرخ رشد بالای نقدینگی، رشد نرخ تورم، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و رشد قیمت زمین، حکایت از این موضوع داشت که نرخ مسکن در سال گذشته با افزایش چشمگیری مواجه شده بود، لذا انتظار می‌رود این امر در سال جدید نیز ادامه یابد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: icana.ir

مطالب داغ سایر بخشها:
تاریخ آزمون ارشد علوم پزشکی اعلام شد
فائزه هاشمی و روزهای اوین
شروط 3 گانه البرادعی برای گفتگو با محمد مرسی
بهای جهانی طلا کاهش یافت
دلیل اعتراض ناسا چیست؟