قیمت گوجه‌ سبز رکورد زد!
مجتبی شادلو :برداشت عمده گوجه سبز و فراوانی عرضه آن در بازار از اردیبهشت آغاز می‌شود که در آن زمان می‌توان مطمئن بود قیمت این محصول به شدت کاهش می یابد.
 گرچه افزایش قیمت محصولات نوبرانه در بازار تا حدی طبیعی به نظر می‌رسد و هر چه عرضه آن محصول افزایش می‌یابد قیمت نیز متعاد‌ل می‌شود اما به نظر می‌رسد گوجه سبز نوبرانه که چندان کیفیت و اندازه مناسبی هم ندارد قیمت نجومی بالایی پیدا کرده چراکه در حال حاضر در بازار مصرف از کیلویی 20 تا 30 هزار تومان عرضه می‌شود.

این درحالی است که مجتبی شادلو، رییس اتحادیه باغداران معتقد است: گوجه سبزی که اکنون به عنوان نوبرانه عرضه می‌شود محصول مناطق نیمه گرمسیری و جنوبی کشور است اما عمده تولید گوجه سبز ایران به مناطق حاشیه نیمه گرمسیری مرکزی مانند جنوب تهران، دشت قزوین، استان البرز، خراسان رضوی و ... برمی‌گردد که اگر مصرف‌کنندگان قدری صبر کنند قیمت این محصول متعادل‌ می‌شود.

وی افزود: برداشت عمده گوجه سبز و فراوانی عرضه آن در بازار از اردیبهشت آغاز می‌شود که در آن زمان می‌توان مطمئن بود قیمت این محصول به شدت کاهش می یابد.

به گفته رییس اتحادیه باغداران قیمت منطقی برای هر کیلوگرم گوجه سبز درجه یک نوبرانه حدود 10 هزار تومان است.

شادلو تصریح کرد: طی سال‌های اخیر برای افزایش سطح زیر کشت، بهره‌وری و میزان تولید گوجه سبز سرمایه‌گذاری مناسبی در مناطق مختلف صورت گرفته است که به نظر می‌رسد امسال با افزایش حدود 40 درصدی تولید این محصول مواجه شویم.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
به جای سیب زمینی، توت فرنگی کاشتند
آغاز استخدام در دولت تدبیر و امید
هدیه نفیس دولت به انصراف‌ دهندگان از یارانه نقدی ؟!!
احمدی‌نژاد در دادگاه تبرئه شد
شعری از ظریف در صفحه فیسبوکش! + عکس