به ۵۰ هزار متقاضي مسكن مهر، اخطار پيامكي داده شد
هاشم‌زهی: چنانچه متقاضیان در پروژه‌های هسا به تعهدات خود عمل كنند و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز به تعهدات خود پایبند باشند، این پروژه‌ها بهمن‌ماه امسال تحویل می‌شود.
محمود احمدی‌نژاد كه در سال 1385 تحت فشار افزایش قیمت مسكن قرار گرفته بود و انداختن توپ گرانی مسكن به زمین دیگران برایش كارساز نبود، ناگهان انقلابی در این عرصه را رقم زد. او به وزیر مسكن، رییس كل بانك مركزی و مدیرعامل بانك مسكن دستور داد كه اولی زمین فراهم كند، دومی منابع نقد دراختیار بانك مسكن قرار دهد و این بانك به دولت و متقاضیان ساخت مسكن مهر وام ارزان‌قیمت دهد.

 در حالی كه در چهار سال فعالیت دولت دهم وزیر مربوطه بیشترین فشار را برای ساخت و عرضه مسكن مهر می‌آورد اما این روی آشكار داستان بود. روی پنهان مسكن مهر رشد نقدینگی و كمك به رشد تورم در سال‌های 1391 و 1392 بود كه با انتقاد شدید دولت یازدهم مواجه شد. ارسال پیامك به 50 هزار متقاضی مسكن مهر فقط در شهر پرند كه بخشی از آورده قانونی خود را نیاورده‌اند نشان می‌دهد كه این طرح هنوز دردسرساز است.

مدیرعامل شركت عمران پرند با اشاره به ارسال پیامك اخطار پرداخت 30 درصد مابقی مبلغ قرارداد مسكن مهر به 50 هزار متقاضی، گفت: در الحاقیه تعدیل قیمت مسكن مهر بدون استثنا پیمانكارانی كه به تعهدات خود عمل نكرده‌اند، جریمه می‌شوند. باران هاشم زهی افزود: قیمت تمام شده واحد مسكن مهر در سامانه طرح مهر مشخص شده و متقاضیان می‌توانند با وارد كردن كد ملی از میزان آن مطلع شوند.

وی با بیان اینكه برای حدود 90 درصد پروژه‌های مسكن مهر پرند پیامك اخطار واریز 30 درصد باقیمانده علی‌الحساب آورده ارسال شده است، تصریح كرد: ارسال پیامك به حدود 50 هزار متقاضی برای این منظور انجام شده تا با توجه به رویكرد جدید شركت عمران پرند جهت تكمیل پروژه‌ها انجام شود. از این رو قیمت تمام‌شده مسكن مهر را با ارسال پیامك به اطلاع مردم می‌رسانیم و متقاضیان باید بقیه آورده را به حساب خودشان واریز كنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر رابطه‌یی را بین متقاضیان به عنوان پیش‌خریدار و سازندگان به عنوان پیش‌فروشنده برقرار كرده‌ایم تا به طور مرتب از پروژه‌ها بازدید كنند. متقاضیانی كه 30 درصد مابقی آورده را به‌صورت علی‌الحساب واریز می‌كنند شرایطی را فراهم می‌كنند تا واحدهای آنها به سرعت تكمیل شود. مدیرعامل شركت عمران پرند با تاكید بر اینكه با این برنامه واحدهای مسكن مهر به سرعت تحویل می‌شود، اظهار كرد: به طور قطع متقاضیانی كه سهم آورده خود را به موقع تكمیل می‌كنند، زودتر صاحبخانه می‌شوند.

 هاشم‌زهی در پاسخ به این پرسش كه پروژه‌های مسكن مهر پرند چه زمانی تحویل می‌شود، افزود: تمام پروژه‌ها برنامه زمان‌بندی دارند و برای تكمیل آنها دو برنامه اجرایی و مالی تنظیم كرده‌ایم. در قالب برنامه اجرایی فرآیند تكمیل پروژه‌ها در مقاطع زمانی به ترتیب برای خرداد، مرداد، شهریور، آذر و بهمن امسال از همه شركت‌ها برنامه گرفته‌ایم. چنانچه برنامه مالی و اجرایی به‌طور موزون، همزمان و هماهنگ پیش برود، به طور قطع به اهداف پیش‌بینی شده دست خواهیم یافت.

وی در پاسخ به این پرسش كه پروژه‌های هسا چه زمانی تحویل می‌شود، گفت: چنانچه متقاضیان در پروژه‌های هسا به تعهدات خود عمل كنند و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز به تعهدات خود پایبند باشند، این پروژه‌ها بهمن‌ماه امسال تحویل می‌شود. مدیرعامل شركت عمران پرند خاطرنشان كرد: به صورت هفتگی با دستگاه‌های خدمات‌رسان جلسه داریم و پروژه‌های اولویت‌دار را به ‌آنها می‌دهیم و خوشبختانه كارها پیش می‌رود.

هاشم‌زهی با یادآوری این كه از سال گذشته به متقاضیان برای واریز آورده پیامك ارسال شده، افزود: برای آنكه پروژه‌ها را به اتمام برسانیم پیامك اخیر را ارسال كرده‌ایم تا متقاضیان نسبت به واریز 30 درصد مابقی آورده به‌صورت علی‌الحساب اقدام كنند. ممكن است متقاضیان آورده‌یی را واریز كنند، اما با توجه به الحاقیه سوم تعدیل سال گذشته قیمت مسكن مهر باز هم مبالغی را باید پرداخت كنند.

وی تاكید كرد: در غیر این صورت وقتی سازنده پول نداشته باشد، واحد تكمیل نمی‌شود و چاره‌یی جز دادن اخطار به متقاضیان برای تكمیل واحدها نیست. افرادی هم كه نسبت به تكمیل آورده اقدام نكنند مشمول تاخیر شده و احتمالا در آینده تدابیر دیگری در دستور كار قرار خواهد گرفت. وی در پاسخ به این پرسش كه منظور شما از تدابیر دیگر چیست، گفت: جابه‌جایی و جریمه از جمله این تدابیر خواهد بود، البته جریمه هم برای متقاضی و هم برای سازنده اعمال خواهد شد. بر اساس مفاد قرارداد پیش‌فروش هم برای متقاضی و هم برای سازنده پیش‌بینی‌های لازم برای جریمه در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شركت عمران پرند تاكید كرد: در الحاقیه تعدیل قیمت مسكن مهر بدون استثنا برای همه سازندگانی كه به تعهدات خود بر اساس مفاد قرارداد عمل نكرده‌اند جرایمی را اعمال می‌كنیم و از نرخ افزایشی كه به آنها تعلق می‌گیرد این جریمه را كسر خواهیم كرد.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: etemad.ir

مطالب پیشنهادی :
ژاپن دو قسط از پول ایران را پرداخت کرد
گفتگوی ایران و آمریکا بر سر "ابوطالبی"
ثبت نام صلواتی یارانه نقدی در یک سازمان!
لحظه های زیبای بخشش اعدامی پای چوبه دار + عکس
اعلام زمان دور جدید مذاکرات ایران و 1+5