چرا صف‌های کیلومتری برای بنزین ایجاد شد؟!
همچنین طی این چند روز در تهران و حومه فروش بنزین ركورد زده است و به میزان 110 درصد افزایش یافته است. در صف متقاضیان بنزین همه نوع خودرویی دیده می شود. از پراید و پیكان تا بنز و مازراتی در صف ایستاده‌اند
 اواخر همین هفته دولت قیمت بنزین را اعلام می‌كند. در یك هفته گذشته صف‌های طویلی در مقابل جایگا‌های سوخت ایجاد شد. بسیاری از مالکان خودروها به محض مشاهده کاهش چند لیتری باک اتومبیل‌شان به جایگاه‌های سوخت‌رسانی سطح شهر مراجعه ‌کرده و باک خود را مملو از بنزین می‌سازند و حتی برخی رانندگان دبه های چهار و پنج لیتری را هم اضافه بر باک خودرو پر می کردند.



در همین زمینه و همزمان با شلوغ شدن جایگاه های سوخت، و مراجعه عجیب مردم به پمپ بنزین ها، رئیس انجمن جایگاهداران سوخت سراسر کشور نسبت به ذخیره بنزین توسط مردم در منازل هشدار داد. همچنین طی این چند روز در تهران و حومه فروش بنزین ركورد زده است و به میزان 110 درصد افزایش یافته است. در صف متقاضیان بنزین همه نوع خودرویی دیده می شود. از پراید و پیكان تا بنز و مازراتی در صف ایستاده‌اند.



بعد از صف های طولانی برای مرغ و دریافت سبد كالا و روز "سلام سینما" كه مردم برای تماشای فیلم رایگان سر و دست شكستند و در برخی نقاط به سینماها هم خسارت هایی وارد آمد، در این چند روز اخیر چشممان دوباره به صف بنزین روشن شد. صف هایی كه دیدنشان دیگر تازگی ندارد، یك روز برای خرید مرغ صف‌هایی به طول چند كیلومتر كشیده می شود و روزی دیگر در آستانه نوروز و با گران شدن قیمت آجیل و شیرینی عید، مردم برای خرید عیدانه گران هجوم می‌برند!

به راستی ریشه این اقدام و عمل نامتعارف مردم چیست؟ چرا عده ای از مردم با وجود بی‌نیازی مالی باز هم دست به این‌گونه اقدامات می‌زنند؟ اقداماتی كه در اینگونه شرایط باعث به وجود آوردن یك اضطراب جمعی در جامعه می شود. نظر شما درباره این الگوی غلط رفتاری چیست؟ تحلیل خود را برای فرارو بنویسید؟



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fararu.com

مطالب پیشنهادی :
هجوم تهرانی‌ها به پمپ بنزین
اعطای بالاترین نشان تحقیقات کاخ سفید به محقق جوان ایرانی
بازپرس پرونده ریحانه از انگیزه قتل می گوید!
دیدار ظریف با لاوروف درباره رژیم حقوقی دریای خزر
ویژگیهای خاص نسل جدید رایانه ها