بابک زنجانی در انتظار روز دادگاه
زنجانی در همه زمینه‌ها سرك كشیده و دخالت داشته است. یكی از جاهایی كه زنجانی در آن وارد شده تامین اجتماعی است مخصوصا در شركت‌های زیرمجموعه "شستا".
امیرعباس سلطانی، عضو كمیته پیگیری پرونده بابك زنجانی در مجلس خبر داد كه تحقیقات این كمیته هم به پایان رسیده و آنها قرار است پس از زنجانی سراغ پرونده تامین اجتماعی بروند كه مرتبط با پرونده زنجانی است. او گفت: زنجانی در همه زمینه‌ها سرك كشیده و دخالت داشته است. یكی از جاهایی كه زنجانی در آن وارد شده تامین اجتماعی است مخصوصا در شركت‌های زیرمجموعه "شستا". ورود زنجانی بسیار زیاد است. زنجانی هر جایی كه رنگ و بوی تجاری یا منفعت مادی و غیرعادی داشته، ورود داشته است.

عضو كمیسیون انرژی مجلس تاكید كرد: ما موضوع ورود زنجانی به تامین اجتماعی را هم ضمیمه پرونده‌اش كرده‌ایم. ایشان بدهی‌ای نیز به تامین اجتماعی دارد كه مبلغ آن هنوز در دست بررسی است.

او ادامه داد: پرونده زنجانی و پرونده سعید مرتضوی در تامین اجتماعی به هم بی‌ارتباط نیست. قصد داریم پس از پرونده زنجانی سراغ مرتضوی برویم و روی این پرونده كار كارشناسی انجام دهیم.

سلطانی همچنین درباره روند رسیدگی كمیته پیگیری پرونده زنجانی به تدبیر گفت: «پرونده بابك زنجانی در قوه قضاییه تكمیل و به دادسرا فرستاده شد. ما هم در كمیسیون انرژی مجلس و همچنین كمیته پیگیری تحقیقات خودمان درباره این پرونده را انجام دادیم. زنجانی 14هزار میلیارد بدهكاری به نفت داشت كه ما آن را دنبال كردیم. اگرچه این بدهی به دولت برنگشته ولی توانستیم ثابت كنیم این بدهی وجود دارد زیرا زنجانی این بدهی را قبول نداشت و در نهایت اعتراف كرد كه پول فروش نفت و میعانات گازی را به دولت برنگردانده است. البته زنجانی در ابتدا ادعا می‌كرد كه این پول را برمی‌گرداند كه معلوم شد دارایی‌اش در داخل كشور بسیار ناچیز است.»

نماینده مردم بروجن در مجلس تاكید كرد: «به زودی شاهد دادگاه بابك زنجانی خواهیم بود تا پولی كه او از بیت‌المال برده است، برگردانده شود.»




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tadbirekhabar.com

مطالب پیشنهادی :
هجوم تهرانی‌ها به پمپ بنزین
پیچیدگی های عجیب در قتلی که جسد ندارد !
اعطای بالاترین نشان تحقیقات کاخ سفید به محقق جوان ایرانی
بازپرس پرونده ریحانه از انگیزه قتل می گوید!
دیدار ظریف با لاوروف درباره رژیم حقوقی دریای خزر