جریمه دستکاری کنتور برق تعیین شد
همزمان با موج جدید دستگیری سارقان برق در جنوب کشور، یک مقام مسوول با تشریح جرایم جدید دستکاری کنتورهای برق توسط مشترکان، اعلام کرد: مجازات مجرمان مطابق با قانون مجازات اسلامی حبس تا 74 ضربه شلاق خواهد بود.
مسوولان صنعت برق اخیرا با رد هرگونه کمبود انرژی یکی از دلایل خاموشی‌های پراکنده در سطح شبکه برق را دستکاری فیوز یا کنتورهای برق توسط مشترکان اعلام کردند. در همین حال توانیر با انتشار گزارشی با اشاره به افزایش دستکاری کنتورهای برق مشترکان همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش مصرف برق، تاکید کرده است: افرادی سودجو، با مراجعه به درب منازل، پیشنهاد دستكاری در لوازم اندازه‌‌گیری (كنتور) را با هدف كمتر نشان دادن میزان برق مصرفی، به مشتركان ارائه می‌دهند.

از این رو این مجموعه برقی به مردم هشدار داده است: دستكاری در لوازم اندازه‌گیری براساس مقررات قانون مجازات اسلامی جرم تلقی و برای مشتركانی كه جرم آنها محرز شود، مجازات حبس هم تعریف شده است، که براساس آن مجازات  حبس از سه ماه و یك روز تا دو سال و تا 74 ضربه شلاق خواهد بود.

از سوی دیگر در صورت دستكاری در كنتور، هرگونه عواقب آن به عهده مشتركان خواهد بود و در صورتی كه لوازم برقی مورداستفاده در منزل نیز دچار آسیب شود، از شمول پرداخت بیمه خارج می‌شود و خسارت به آنها تعلق نمی‌گیرد. علی نظری مدیركل دفتر حقوقی و پاسخگویی به شكایات توانیر نیز در این خصوص گفت: براساس نظر اداره كل امور حقوقی قوه قضائیه كه در سال 83 ارسال شده است، دستكاری كنتور آب و برق مصداق بارز سرقت به شمار می‌رود و این اقدام می‌تواند مشمول ماده 661 قانون مجازات اسلامی شود.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
قیمت آپارتمان در الهیه تهران +جدول
دلایل استعفای نخست وزیر اوکراین اعلام شد
انبه بی‌هسته هم آمد!
ماجرای ممنوع‌البیانی خاتمی به فرانسه رسید
واکنش به خبر تاثیر پارازیت بر طوفان تهران