برادر مه آفرید امیر خسروی هم محکوم شد
یک منبع آگاه گفت: این متهم پرونده فساد کلان بانکی علاوه بر حبس به 160 تا 170 میلیارد تومان جزای نقدی و رد مال در حق صندوق دولت محکوم شده است.
مهرگان امیر خسروی یکی از متهمان پرونده فساد کلان بانکی و برادر مه آفرید امیر خسروی متهم اصلی این پرونده که حکم محکومیت به اعدام وی سحرگاه سوم خرداد ماه امسال در زندان اوین به اجرا درآمد، به 20 سال زندان محکوم شد.

یک منبع آگاه گفت: این متهم پرونده فساد کلان بانکی علاوه بر حبس به 160 تا 170 میلیارد تومان جزای نقدی و رد مال در حق صندوق دولت محکوم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه نیز نهم تیر ماه امسال در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران از محاکمه غیابی مهرگان امیر خسروی یکی از متهمان پرونده فساد کلان بانکی خبر داد و گفت: برادر متهم اصلی پرونده بنام مهرگان امیرخسروی به صورت غیابی محاکمه و حکم آن صادر و قطعی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: تشریفات حکم غیابی به پایان رسیده و پرونده برای اجرای حکم به مرجع اجرای احکام ارسال شده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه 13 مرداد ماه نیز در خصوص این پرونده گفت: اموال مهرگان برادر «مه آفرید» شناسایی شده و پس از کارشناسی، اموال در روزهای آینده به مزایده گذاشته می شود.

غلامعلی ریاحی وکیل مه آفرید امیرخسروی در پرونده فساد کلان بانکی 26 بهمن ماه سال گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره مهرگان امیرخسروی برادر موکلش گفت: مهرگان در ارتباط با همین پرونده به من وکالت داده و در جهت رد مال از این وکالت استفاده می کنم. وی هم اکنون در کاناداست و من به عنوان وکیل این اختیار را دارم هر جا که امضای مهرگان امیرخسروی ضروری باشد، بجای او در زمینه رد مال با دادستانی تهران همکاری کنم.

سخنگوی قوه قضاییه روزگذشته نیز در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مهرگان امیرخسروی در نامه ای عنوان کرده وکیل داشته و قاضی از ورود وکیل وی جلوگیری کرده است گفت: چنین چیزی صحت ندارد و معمولا مواردی که حضور متهم الزامی نباشد و وکیل بتواند دفاع کند حتما وکیل پذیرفته می شود. مگر مواردی که علاوه بر وکیل، خود متهم باید در دادگاه حضور یابد.

مهرگان امیرخسروی، متولد 1342 و ساکن شهر رشت بود. مهرگان، مرداد ماه سال90 که برادرش بازداشت شد در ترکیه به سر می برد. او از همان جا به کانادا رفت و به همسر و فرزندانش پیوست.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
اسکناس 20 هزار تومانی در راه بازار
پشیمانی عضو هیات رییسه درباره شبنامه علیه روحانی
آپارتمان‌هایی که یک‌ساعته فروش می‌روند
کارگر فوت‌شده با کارمند شهرداری درگیر نبود
قالیباف درباره کشته شدن یک دستفروش توضیح داد