خالی ماندن ۵۰۰ هزار خانه در تهران
به دلیل پایین‌بودن قدرت خرید مردم 400 تا 500 هزار واحد مسکونی در شهر تهران خالی مانده است.
احمدرضا سرحدی، کارشناس مسکن درباره‌ اختصاص وام 80 میلیون تومانی خرید خانه اظهار کرد: پرداخت این قبیل وام‌ها قطعا باعث تورم در بازار می‌شود ولی با توجه به اینکه در حال حاضر بازار مسکن در رکود به سر می‌برد می‌تواند این بخش را از رکود درآورد و رونق را به میزان خرید و فروش‌ها بازگرداند.

وی با بیان این‌که ممکن است با اعلام این سیاست‌ها تحرکی در بازار مسکن پیش بیاید، تصریح کرد: مسئولان با اعلام چنین طرح‌هایی می‌خواهند شوک به بازار وارد کنند در صورتی که با توجه به میزان اعتبارات بانکی پرداخت این میزان وام امکان‌پذیر نیست.

این کارشناس مسکن در ادامه درباره‌ وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: در حال حاضر بازار راکد و ساکت است و خرید و فروش انجام نمی‌شود.

سرحدی با اشاره به این‌که سیاست صبر و انتظار همچنان باقی‌ است، تصریح کرد: عرضه چندین برابر تقاضا همچنان در بازار مسکن وجود دارد به‌طوری که تقاضا‌ها موثر نیست چون قیمت‌ها بالاست و امکان خرید برای مردم وجود ندارد.

این کارشناس مسکن تاکید کرد: ساختمان‌های زیادی ساخته شده‌اند که تعدادشان در شهر تهران بیش از 400 تا 500 هزار واحد است و اگر شرایط اقتصادی و سیاست‌های کلان تغییری نکند، این رکود در بازار باقی می‌ماند.

وی خاطر نشان کرد: اگر تحول بزرگی در پی به توافق‌ رسیدن مذاکرات ژنو و افزایش سرمایه‌های ایرانی اتفاق بیفتد می‌توان بازگشت رونق به این بازار را متصور شد درغیر این صورت بازار به همین منوال پیش خواهد رفت.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
اعلام اولین گرانی در مهر ماه
تیراندازی کشتی آمریکا به قایق ایرانی
جشن و شادمانی در غزه برای آتش بس طولانی + تصاویر
به لطف پالم، شیر، ماست و کره سنتی چند؟
باز هم پای مشایی و مرد مرموز در میان است