بازداشت 2 سرشبکه گاما با 95 هزار دلار درآمد
فرمانده انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری دو سرشبکه شرکت هرمی گاما خبر داد و اظهارداشت: در بررسی ها مشخص شد این دو شرکت، 10 هزار و 733 نفر زیرمجموعه دارند.
 سردار عبد الرضا آقاخانی گفت: در ادامه طرحهای مقابله ای با مجرمان و تبهكاران اقتصادی و در پی شكایت یكی از شهروندان به پلیس آگاهی استان مبنی براینكه فردی با اغفال و فریب وی برای عضویت در شركت هرمی گاما مبلغ 4 میلیارد ریال از وی دریافت كرده و متواری شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور كار اداره مبارزه با جرایم جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به انهدام كامل فعالیت شركت هرمی گاما در طی سالهای گذشته تحقیقات وسیعی در این زمینه انجام و مشخص شد كه شخص مذبور از سرشاخه ها و سرشبكه های اصلی شركت هرمی گاما بوده و دارای دو جایگاه و 411 نفر زیرمجموعه در این شركت است و ماهیانه 22 هزار و 954 دلار كسب درآمد دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: با كامل شدن تحقیقات كارآگاهان، بلافاصله فرد مذبور با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی ویژه و با اقدامات سریع و به هنگام ماموران دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

وی در ادامه از دستگیری دو نفر دیگر از سرشاخه ها و سرشبكه های اصلی شركت هرمی گاما در عملیات منسجم و هماهنگ كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی استان طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: این دو نیز با شكایت یكی از شهروندان مبنی بر دریافت وجهی بالغ بر یك میلیارد ریال بابت عضویت وی در شركت هرمی گاما و متواری شدن آنها شناسایی و دستگیر شدند.

سردار آقاخانی تصریح كرد: در بررسی های جامعی كه انجام شد مشخص شد این دو نفر نیز از سرشاخه ها و سرشبكه های اصلی شركت مذكور بوده و هر كدام دارای یك جایگاه در آن شركت هستند و 10 هزار و 733 نفر زیرمجموعه دارند و درآمد ماهیانه آنها 95 هزار و 872 دلار است.

رئیس پلیس استان اصفهان با بیان اینكه فعالیت این گونه افراد باعث نا امنی در سیستم اقتصادی كشور، خروج سرمایه های مردم به خارج و ایجاد ركود در سرمایه گذاری های داخلی می شود،  گفت: براساس قانون هرگونه عضویت و فعالیت افراد در شركت های هرمی جرم محسوب شده و با آنان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی با هشدار به شهروندان در خصوص عضویت در شركتهای هرمی بیان داشت: متاسفانه برخی از شهروندان نا آگاه پس از عضویت هنگامی كه با عدم سود دهی شركت مواجه شده و سرمایه های خود را بر باد رفته می بینند به پلیس مراجعه كرده و خواستار احقاق حق خود می شوند در حالی كه پلیس بارها در خصوص عدم عضویت در این گونه شركت ها هشدار داده و آنها را از این كار برحذر داشته است.

سردار آقاخانی در پایان خاطر نشان كرد: از شهروندان انتظار داریم چنانچه اطلاعی از فعالیت اعضا و سرشاخه های شركتهای هرمی دارند موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع پلیس برسانند تا با برخورد سریع و به موقع ماموران از كلاهبرداری های دیگر آنان جلوگیری شود.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
خوب یا بد؟؟؟ نرخ دلار از مرز 2660 تومان گذشت
اینترنت پرسرعت موبایل همگانی شد
روحانی: مسئولیت مذاکرات را شخصا برعهده دارم
درخواست شهروند آمریکایی از رهبر داعش
حدادعادل: روحانی نماینده اصلاح‌طلبی نیست