فروش 2 هزار میلیارد از اموال خودروسازان
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دو خودروساز بزرگ کشور تاکنون بیش از دو هزار و 200 میلیارد تومان از اموال خود را فروخته و تبدیل به نقدینگی کردند و در اختیار تولید گذاشتند.
محمدرضا نعمت زاده همسویی با تیم اقتصادی دولت را از عمده ترین فعالیت های وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت کاهش تورم دانست و گفت: گسترش راه های افزایش نقدینگی واحد های تولیدی به غیر از ورود منابع بانک مرکزی به عرصه تولید از جمله راهکارهای حمایت از تولید بود که در یک سال گذشته در دستور کار قرار داشت.

او گفت: براساس این رویه، از صاحبان صنایع درخواست شد تا همه آنچه منابع در اختیار دارند را مجددا به خط تولید بازگرداند و به همین سبب بود بسیاری از واحدهای تولید توانستند مجددا فعالیت خود را آغاز کرده و به چرخه تولید بازگردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این روش و درخواست در صنایع خودروسازی کشور نیز اجرا شد به گونه ای که شاهد رشد تولید بسیار خوبی در سال جاری خواهیم بود که امیدواریم این شرایط نیز در سایر بخش های صنعتی کشور اتفاق افتد.

به گفته وی، گروه صنعتی ایران خودرو به غیر از سهام بانک پارسیان که هم اکنون در اختیار دارد، مابقی اموال خود را واگذار کرده و منابع آن را به سمت تولید سوق داده است.

نعمت زاده همچنین به مصوبات دولت در خصوص توسعه فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبات که از دو ماه پیش ابلاغ و تکالیف دستگاه های مختلف در زمینه بهبود و تسریع فضای کسب و کار مشخص شد، هرچند این تکالیف پیش از این جزء اختیارات دستگاه ها بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص مصوباتی را در جهت اصلاح اصل 44 قانون اساسی انجام داد که براساس آن تمام دستگاه ها باید در راستای شفاف سازی قوانین اقدام کنند.

نعمت زاده گفت: دستگاه ها مکلف شدند تمام ضوابط و مقررات فعالیت های اقتصادی و صنعتی را به طور شفاف اعلام کنند تا مردم بدانند برای انجام فعالیت های اقتصادی خود چه وظایفی را باید انجام دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید براینکه بانک ها مکلف شدند حداقل 60 درصد تسهیلات بانکی در سال جاری را به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص دهند، گفت: سرمایه در گردش باعث رونق سریع، افزایش تولید و صادرات خواهد شد.

نعمت زاده ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه گذاری ها پیش از این انجام گرفته اما به سبب عدم کفایت سرمایه، شاهد کاهش میزان تولید بودیم که براین اساس بانک ها مکلف شدند تا سرمایه در گردش این واحدها را تامین کنند تا تولید رونق و توسعه پیدا کند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
برآورد بازپرداخت وام 80 میلیونی مسکن
قبل از این دولت مانند اصحاب کهف بودیم
عروسی پسر محسن هاشمی با دختر نفیسه اشراقی + عکس
روحانی:با ون و سرباز فرهنگ درست نمی‌شود
اقدام عجیب دانشگاه آزاد در افزایش شهریه!