قیمت آپارتمان‌ های نوساز در تهران
برخی که قیمت‌های غیر‌واقعی برای خانه‌هایشان می‌گذارند فروشنده نیستند یا منتظر مراجعه خریدار ناآشنا به بازار مسکن تهران هستند که با همکاری مشاور املاک خانه را با قیمت غیرواقعی به این دست خریداران ناآشنا بفروشند.
 مرور قیمت‌های مسکن در تهران نشان می‌دهد در هر محله خانه‌هایی که اسم نوساز روی آنها گذاشته می‌شود معمولا از سطح عمومی قیمت مسکن در آن محله به‌طور چشمگیری بالاتر است. قیمت این آپارتمان‌ها به طور میانگین متری 500 هزار تا دو میلیون تومان بالاتر از قیمت منطقه است.

یکی از فعالان بازار مسکن می‌گوید: بیشتر صاحبان خانه‌های نوساز بدون شرایط بازار آپارتمان‌هایشان را با قیمت بالا برای فروش می‌گذارند، ما نیز برایشان فایل تازه باز می‌کنیم. پس از چندماه  که خانه بی‌مشتری ماند دوباره با آنها تماس می‌گیریم و می‌خواهیم برای پیدا شدن مشتری قیمت آپارتمانشان را به قیمت واقعی منطقه کاهش دهند که اغلب با موافقت فروشنده مواجه می‌شویم.

این فعال بازار مسکن معتقد است: برخی که قیمت‌های غیر‌واقعی برای خانه‌هایشان می‌گذارند فروشنده نیستند یا منتظر مراجعه خریدار ناآشنا به بازار مسکن تهران هستند که با همکاری مشاور املاک خانه را با قیمت غیرواقعی به این دست خریداران ناآشنا بفروشند.

شهریور ماه  بازار مسکن رونق بیشتری پیدا کرده و تعداد مراجعه‌ها به این بازار افزایش یافته است، با رونق خرید و فروش واحدهای مسکونی، ساخت‌و‌ساز آپارتمان هم افزایش بیشتری پیدا می‌کند که در نهایت به نفع تقاضا در شهرهای بزرگ است و می‌تواند پاسخگوی تعداد مشتریان باشد، اما قیمت‌ها هنوز هم با توان اقتصادی خانوارها فاصله زیادی دارد.

نگاهی به آگهی‌های مسکن نشان می‌دهد که اغلب آپارتمان‌های نوساز در شهر تهران کمتر از متری  3 میلیون تومان  تعیین نمی‌شود. در واقع گرانی بازار مسکن در چندسال اخیر موجب شده که واحدهای نوساز به دلیل نو بودن و شرایط وام بهتری که دارند، با قیمت‌های بیشتری به فروش برسند و البته متقاضیان بیشتری هم برای این واحدها وجود داشته باشد.

اما سقف تعیین شده برای واحدهای نوساز چندان مشخص نیست، زیرا براساس شرایط هرواحد و محله، این قیمت‌ها می‌تواند تفاوت زیادی داشته باشد، اما در بخش متوسط شهر، این نرخ‌ها تا حداکثر 4 میلیون و 500 هزار تومان تعیین می‌شود که بسیار بالاتر از قدرت خرید متقاضیان این قشر است.

براساس گزارش‌های میدانی، یک آپارتمان 45 متری و نوساز در پیروزی دهم فروردین با قیمت 150 میلیون تومان به فروش می‌رسد و در فلاح ابوذر واحدی 46 متری و نوساز با شرایط 24 میلیون تومان نقد، 45 میلیون تومان وام و 30 میلیون تومان رهن فروخته می‌شود. در وحدت اسلامی روبه‌روی فرهنگ آپارتمانی به مساحت 45 مترمربع با آسانسور و پارکینگ و تحویل سه ماهه متری 2 میلیون و 700 هزار تومان قیمت گذاشته شده است و در قصرالدشت دامپزشکی واحدی 43 متری با پارکینگ و انباری و آسانسور 166 میلیون تومان فروخته می‌شود.

در مهرآباد جنوبی واحدی 45 متری با آسانسور و پارکینگ 130 میلیون تومان قیمت گذاشته شده است و در پیروزی پرستار جنوبی واحدی با متراژ 44 مترمربع متری 3 میلیون و 750 هزار تومان به فروش می‌رسد. در گلبرگ غربی واحدی 45 متری طبقه سوم با انباری متری 3 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در تهرانپارس ابتدای خیابان استخر هم واحدی 50 متری با پارکینگ و انباری 190 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و در دامپزشکی یادگار هم واحدی 49 متری با انباری متری 3 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می‌رسد.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: eghtesadeiranonline.com

مطالب پیشنهادی :
روش بانک ها برای دور زدن سقف پرداخت سود
محسن هاشمی واقعاً از پرونده برادرش بی خبر است؟
پس‌لرزه‌های نامه خاتمی در صحنه سیاسی
عیادت مجازی ده ها هزار نفر از رهبر انقلاب
پس‌لرزه‌های نامه خاتمی در صحنه سیاسی