دادگاه بین المللی به نفع ایران رای داد
مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی گفت: با محکوم شدن شرکت فرانسوی سفره گاز فرانسه در دادگاه بین المللی مستقر در فرانسه، این شرکت حدود 10 میلیون دلار به عنوان جریمه به کشورمان پرداخت کرد.
سامی وند مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی، اظهار داشت: پس از خودداری شرکت فرانسوی از اجرای تعهدات خود برای اجرای پروژه ذخیره سازی گاز در یورتشای ورامین، کشورمان شکایت از این شرکت را در مراجع بین المللی پیگیری کرد.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی افزود: در نهایت دادگاه بین المللی مستقر در فرانسه با تایید شکایت ایران، رای ضبط ضمانت نامه این شرکت را صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از ضبط ضمانت نامه این شرکت، هفته گذشته حدود 10 میلیون دلار به حساب ایران واریز شد.

مخزن 'یورتشا' در ٣٠ کیلومتری جنوب ورامین قرار گرفته و قرار است به مرکزی برای ذخیره سازی گاز تبدیل شود.

با اجرای طرح ذخیره سازی در مخزن یورتشای ورامین، قابلیت ذخیره سازی ٦٠٠ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در مرحله نخست فراهم می شود و این میزان تا ١٥ میلیون متر مکعب نیز قابل افزایش است.

چندی پیش فراخوان دیگری برای سرمایه گذاری در مخزن ذخیره سازی گاز یورتشای ورامین اعلام شد که به گفته سامی وند ٢٤ کنسرسوم داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این مخزن استقبال کرده اند.

سامی وند می گوید: با نهایی شدن این طرح، دانش فنی ذخیره سازی گاز در مخازن آبی نیز بدست می آید.

وی خاطرنشان کرد: امور حقوقی شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی در حال بررسی این درخواست ها بوده و مرحله ارزیابی شرکت ها از سوی کمیته فنی و بازرگانی نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی درباره طولانی شدن پروژه یورتشای ورامین، گفت: یکی از دلایل طولانی شدن این پروژه نبود تیپ قرارداد BOT در وزارت نفت بود.

سامی وند ادامه داد: در همین راستا ابتدا باید قرارداد BOT تعریف می شد تا بتوانیم شرایط را برای حضور شرکت های خصوصی فراهم کنیم.

وی یادآور شد: برای تعریف قرارداد BOT، از شرکت های مشاور استفاده شده تا این تیپ قرارداد بدون مشکل طراحی شود.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
نرخ رسمی انواع ارز در بانک مرکزی
فسادی که حد و مرز ندارد ، پخش فیلم غیر اخلاقی زن خیانت کار و ...
تغییر مدل آلودگی هوای تهران
شرم‌آورترین اتهام‌زنی‌های تاریخ معاصر ایران!
نرخ مهریه در سال 93 چقدر است؟