رضا ضراب، زمینه‌ساز دیدار زنگنه و اردوغان شد!
حمید حسینی: همین رضا ضراب که اینقدر از او انتقاد کردیم، با ارتباطاتی که داشت توانست بخشی از منابع مالی ما را آزاد کند اما می‌بینیم که هنوز مسئولان ایرانی علیه او مصاحبه می‌کنند. خب، این کارها چه نفعی برای ما دارد؟
خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ارتباطات گسترده رضا ضراب با مقامات عالی‌رتبه ترک گفت: چند هفته پیش که آقای زنگنه به ترکیه رفته بود و می‌خواست با اردوغان دیدار کند، رضا ضراب زمینه این دیدار را فراهم کرد.

حمید حسینی در گفت‌وگو با هفته‌نامه «تجارت فردا» با انتقاد از روند فضاسازی‌ها علیه رضا ضراب اظهار کرد: ما قدر آدم‌ها و فرصت‌هایمان را نمی‌دانیم و‌گرنه الان دوستان بسیاری در کنار خود داشتیم. اینقدر که ما علیه خودمان، ظرفیت‌هایمان و نیروهایمان فعال هستیم در کشورهای دیگر این چنین نیست.

وی ادامه داد: همین رضا ضراب که اینقدر از او انتقاد کردیم، با ارتباطاتی که داشت توانست بخشی از منابع مالی ما را آزاد کند اما می‌بینیم که هنوز مسئولان ایرانی علیه او مصاحبه می‌کنند. خب، این کارها چه نفعی برای ما دارد؟

خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران افزود: برای چه می‌آییم رضا ضراب را به بابک زنجانی متصل می‌کنیم؟ ضراب را در ترکیه می‌سوزانیم که دیگر کاری برایمان انجام ندهد. همین رضا ضراب که اینقدر او را مورد عتاب قرار می‌دهیم برای دیدار مسئولان ما با ترک‌ها زمینه‌سازی می‌کند. چند هفته پیش که آقای زنگنه به ترکیه رفته بود و می‌خواست با اردوغان دیدار کند، رضا ضراب زمینه این دیدار را فراهم کرد. حالا ما فردی را که از چنین نفوذی برخوردار است، می‌سوزانیم. قطعا قدرت و اختیار ضراب در ترکیه از سفیر ما بیشتر است که کاری که او نتوانست انجام دهد را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: در همه کشورهای جهان از این آدم‌ها زیاد داریم اما جریانی در کشور سعی می‌کند این افراد را وابسته به سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی کشور میزبان نشان دهد. آدمی که می‌تواند رابطه برقرار کند و کمک‌کننده باشد، یک سرقفلی برای کشور است. احمد رمضانی را به خاطر می‌آورید که چه نفوذی در روسیه داشت؟ چه بر سر او آمد؟

به گفته حسینی، ایران در تمام کشورها ظرفیت‌های بی‌شماری دارد اما به جای استفاده از این ظرفیت‌ها، آنها را از بین می‌برد، چرا که نه سازمان‌های قانونگذار ما آشنایی به محیط بین‌المللی دارند و نه مجریانمان.

وی با طرح این موضوع که «کسی نمی‌پرسد رشد شش‌درصدی اقتصاد کشور در سال‌های 1383 و 1384 به چه سرانجامی رسید؟»، یادآور شد: اما برای پیگیری بحث‌های حاشیه‌ای که هیچ آب و نانی برای ما ندارد، استاد هستیم.

خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران گفت: دو سه سال است که ما در حال پیگیری برخی پروژه‌های اقتصادی با ترک‌ها هستیم که یکی تهاتر در نحوه پرداخت‌هایمان است و دیگر بحث تعرفه‌های ترجیحی. ما از آنها خواستیم تا برای کالایی که ما تولید نمی‌کنیم تعرفه ترجیحی قائل شوند و کالایی که آنها تولید نمی‌کنند را شامل تعرفه ترجیحی ما کنند که به دلیل همین فضاسازی‌هایی که به آنها اشاره کردم تا کنون موفقیتی نداشته‌ایم.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی :
قیمت اجاره آپارتمان‌ های 50 متر در از شمال تا جنوب تهران
نامه تند زیباکلام به جواد لاریجانی
مذاکرات هسته‌ای بدون پیشرفت پایان یافت
در حال بررسی است، از بیان جزئیات بیشتر معذورم
کنفرانس خبری حسن روحانی بازتاب جهانی داشت