اپراتورها پول اضافه می‌گیرند؟!
در حال حاضر بر اساس بررسی‌ها و نظارت‌های سازمان تنظیم مقررات در اعمال تعرفه اپراتورها تخلفی مشاهده نشده است و اگر فردی چنین مشکلی دارد می‌تواند این مساله را از طریق سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پیگیری کند
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: اگر اپراتوری در تعرفه‌های خود فراتر از آنچه اعلام کرده عمل کند ملزم است حتما مابه‌التفاوت این رقم را به مشترکان خود بازگرداند.

 کاربران تلفن همراه درموارد متعدد در صحبت‌های خود و یا نظراتی که برروی خبرهای رسانه‌ها می‌گذارند این‌گونه اعلام می‌کنند که گاهی اپراتورها تعرفه‌هایی فراتر از تعرفه‌های اعلام شده خود را اعمال می‌کنند و یا تغییر و افزایش تعرفه‌ها را اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

غلامرضا داداش‌زاده - معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات رادیویی - در این باره خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعرفه مکالمه و پیامک اکثر اپراتورها از سقف تعرفه مجاز اعلام شده پایین‌تر است و بر این اساس اگر گاهی تعرفه‌ای بالاتر از این بخواهد محاسبه شود خلاف قانون نخواهد بود.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل شرایط رقابتی بازار، اپراتورها اغلب تعرفه‌هایی کمتر از حداکثر ممکن را انتخاب کرده‌اند و اگر زمانی بخواهند تعرفه‌ی خود را در حد مجاز تغییر دهند این عمل غیر قانونی محسوب نمی‌شود اما نکته مهم آن است که برای اجرای این تصمیم باید حتما موضوع را به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اطلاع داده و پیش از محاسبه تعرفه‌های جدید در این زمینه به مشترکان خود اطلاع‌رسانی کنند.

داداش‌زاده در عین حال عنوان کرد: در حال حاضر بر اساس بررسی‌ها و نظارت‌های سازمان تنظیم مقررات در اعمال تعرفه اپراتورها تخلفی مشاهده نشده است و اگر فردی چنین مشکلی دارد می‌تواند این مساله را از طریق سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پیگیری کند.

معاون رگولاتوری ادامه داد: با این حال اگر زمانی اپراتورها تصمیم به تغییر تعرفه گرفته باشند و این موضوع را اطلاع رسانی نکرده باشند حتی اگر تعرفه آنها کمتر از سقف مجاز باشد، تخلف صورت گرفته و اپراتور ملزم است مابه‌التفاوت را به مشترکان خود بازگردانده و پس از آن برای افزایش تعرفه‌هایش اطلاع‌رسانی کند و پس از اطلاع‌رسانی و طی روند قانونی تعرفه‌های جدید خود را اجرایی کند.

داداش زاده همچنین یادآور شد: پیش از این نیز گاهی شکایت‌هایی درباره اضافه دریافت اپراتورها توسط برخی مشترکان مطرح شده که پس از پیگیری و بررسی‌های لازم مشخص شده است اپراتور بر اساس تعرفه‌های قانونی خود عمل کرده است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
واردات برنج هم ممنوع شد
ایرانی‌ها برای خارج رفتن چقدر می‌پردازند؟
محمدرضا باهنر: همه ما رانت‌خوار نفت شده‌ایم
تلاش برای دیدار احمدی نژاد و خاتمی
آخرین قیمت مواد مخدر از زبان رئیس پلیس کشور