شفاف سازی وام جدید 50 میلیون تومانی مسکن
عباس آخوندی روز چهارشنبه درحاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد مصوبه افزایش وام ساخت احیا، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ناکارآمد و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی تصویب شده است.
درحالی که هیأت دولت در جهت حمایت از احیا، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت های فرسوده، وام 50 میلیون تومانی ساخت با نرخ سود 9 درصدی در بافت های فرسوده را تصویب کرده است، از همان روز تصویب این تسهیلات، ابهام‌های مختلفی درباره این وام به وجود آمده است.

عباس آخوندی روز چهارشنبه درحاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد مصوبه افزایش وام ساخت احیا، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ناکارآمد و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی تصویب شده است.

این درحالی است که صحبت‌های آخوندی از سوی برخی، به‌گونه‌ای برداشت شد که دولت وام 50 میلیونی را برای ساخت و همچنین برای خرید مسکن در بافت‌های فرسوده در نظر گرفته، موضوعی که خیلی زود از سوی مقام‌های ارشد وزارت راه و شهرسازی رد شد.

براین اساس، مبلغ وام ساخت مسکن دربافت‌های فرسوده کلانشهرها پیشتر 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر با تصویب مصوبه جدید تا سقف50 میلیون تومان افزایش یافته است.

این رقم در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 40 میلیون تومان و در سایر شهرها 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که امروز برگزار شد به جزییات این مصوبه پرداخت و نرخ سود وام 50 میلیونی ساخت مسکن در بافت های فرسوده را 9 درصد اعلام کرد.

او این مصوبه را در جهت حمایت از احیا ، نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده مسکن دانست و تاکید کرد: این تصمیم اتفاق بزرگی است و می تواند منجر به بازسازی حاشیه شهرها شود.

بر اساس این مصوبه پرداخت تسهیلات و یارانه های نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با الویت برای زوج های جوان ،گروه های کم درآمد و زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده که تا کنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده اند.

به گفته ایزدی 300هزار واحد مسکونی دربرگیرنده این مصوبه است که شامل یک سوم واحدهای مسکونی است که در کشور ساخته می‌شوند.

حال با توجه به تصویب این مصوبه معلوم نیست افزایش این میزان وام آثار تورمی در این بخش بوجود می آورد و با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم این رقم تا چه میزان متقاضیان را مجاب می کند تا به بازسازی خانه های خود بپردازند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
انتقاد از ناتوانی دولت در حذف یارانه پولدارها
آقای قالیباف ، چرا در همایش وحدت اصولگرایان غایب بودید؟
جزییات اسیدپاشی‌های سریالی اخیر به زنان اصفهانی
واکنش دیگری به جنجال انتشار فیلم اتاق عمل
سرگی ریابکوف : 98 درصد در مذاکرات ایران و 1+5 به توافق رسیده ایم