پرداخت بدهی دولت به خانواده شهدا
17 هزار میلیارد ریال باقی مانده نیز طی روزهای اول، هشتم و سی ام مهرماه به ترتیب به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا پرداخت شد.
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشوراز پرداخت معوقات و بدهی 35 هزار میلیارد ریالی دولت و این بنیاد به خانواده شهدا و ایثارگران خبر داد. حجت الاسلام و المسلمین 'سید محمد علی شهیدی ' روز دوشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید درقم اظهار داشت: این مبلغ طی نزدیک به یک سال به آنها پرداخت شد. وی با بیان اینکه این بدهی باید در سال 86 به آنها پرداخت می شد، افزود: به دلیل مشکلات مالی بنیاد تا سال گذشته امکان پرداخت آن را نداشت، و از سال گذشته با آغاز دوره جدید مدیریت در این نهاد پرداخت آن آغاز شد.

شهیدی با بیان اینکه تا پایان سال 92 بخش مهمی از این بدهی پرداخت شد، افزود: 17 هزار میلیارد ریال باقی مانده نیز طی روزهای اول، هشتم و سی ام مهرماه به ترتیب به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا پرداخت شد.

معاون رییس جمهوری همچنین با بیان اینکه پرداخت این مبلغ بدهی کار بزرگی بود، افزود: سال گذشته و امسال آرامشی برای خانواده معظم شهیدان و ایثارگران ایجاد شد، و دیوار بی اعتمادی بین مسوولان و آنها کوتاه تر شد و در حال حاضر نیز برای از بین بردن این دیوار تلاش های زیادی انجام می گیرد.

این مسوول کشوری همچنین با اشاره به تاکیدات رهبری معظم انقلاب مبنی بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تصریح کرد: این بنیاد اقدامات و برنامه های خوبی را برای تحقق این خواسته رهبر انقلاب انجام داده و از این به نیز انجام می دهد.

شهیدی همچنین با تقدیر و تشکر از آیت الله نوری همدانی به خاطر دیدار با خانواده معظم شهیدان و سرکشی از آنها، خاطر نشان کرد: بیشتر خانواده شهیدان از این دیدارها خشنود شده و در ملاقاتهایشان همواره بر استمرار و تداوم آن تاکید می کنند.

رییس بنیاد شهید کشور همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص جمع آوری آثار و وصایای شهیدان، افزود: هم اکنون بالغ بر 200 هزار اثر، عکس و دست نوشته و خاطره از شهدا جمع آوری شده و در قالب 14 جلد عنوان کتاب در موضوع هایی مانند ولایت فقیه، حجاب و عفاف و سایر موارد تنظیم و منتشر شده است.

وی با اشاره به چهار هزار و 300 شهید روحانی و اینکه روحانیت به نسبت جمعیت خود بالاترین شهید را در بین اقشار مختلف جامعه تقدیم انقلاب کرده است،افزود: همان گونه که در احادیث و روایات نیز آمده قلم علما از خون شهیدان فضیلت بیشتری دارد، چرا که آنها مهمترین نقش را در تربیت شهیدان و هدایت آنها به این مسیر داشته اند

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
فروش قسطی آپارتمان در منطقه 22+ جدول
نظر نمایندگان درباره کارنامه محمود نیلی چه بود؟
بازداشت فرد مشکوک در اصفهان + عکس
ویتامین D به مدارس دخترانه راه پیدا کرد
ایرانسل سالانه چه قدر به دولت پول می‌دهد؟