قیمت خانه‌ های کلنگی در تهران + جدول
احتمال موفقیت برای انبوه‌سازانی که امسال را برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن انتخاب می‌کنند، وجود دارد.این اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه مسکن است.
به اعتقاد کارشناسان، ساخت مسکن پروسه‌ای زمانبر است و امید است با رشد اقتصادی که در این سال‌ها انتظارش را داریم مشتری به بازار مسکن بازگردد و سازندگان سود خود را در سال‌های آینده ببرند. زیرا با رشد اقتصادی، متقاضیان مسکن پول خرید مسکن را به دست خواهند آورد.

 به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در آپارتمان بیش از سایر حوزه‌های بخش مسکن متقاضی داشته باشد. زیرا برای فروش باید به قدرت خرید مردم و الگوی مصرف خانوارها توجه شود. از طرفی بُعد خانوارها نیز کوچک شده است. بنابراین، آپارتمان‌های کوچک‌متراژ خریدار بیشتری دارند و متقاضی در این بخش بیش از سایر حوزه‌های مسکن است.

 توجه به یک نکته در این میان ضروری به نظر می‌رسد. زمانی بازار مسکن از رکود خارج می‌شود که ما شاهد رشد اقتصادی باشیم. زمانی که امکان کسب درآمد برای مردم وجود داشته باشد؛ مردم نیز به سمت خرید خانه می‌آیند و انبوه‌سازان نباید نگران خانه‌های خالی که مدت‌ها بدون مشتری مانده‌اند، باشند. زیرا به همان میزان که خانه خالی است تقاضای بالقوه نیز در بازار وجود دارد که بعد از رشد اقتصادی و خارج شدن بازار مسکن از رکود این تقاضاها بالفعل می‌شوند.

بر اساس همین پیش‌بینی‌ها از بازار مسکن، فعالان ساخت‌وساز مسکن آپارتمان‌های بدون مشتری را ارزان‌تر از نرخ میانگین منطقه برای فروش گذاشته تا با آغاز فصل خرید خانه کلنگی نقدینگی لازم برای خرید زمین را داشته باشند.

یک مشاور املاک در این رابطه می‌گوید: معمولا اواخر پاییز حجم قراردادهای خرید و فروش املاک کلنگی با افزایش روبه‌رو می‌شود، چرا که تا یک یا دو ماه دیگر که خریدار به دنبال دریافت جواز و تخریب است فصل تابستان به عنوان بهترین زمان برای ساخت‌وساز سر می‌رسد.

او در خصوص قیمت خانه‌های کلنگی  می‌گوید: قیمت خانه‌های کلنگی رشدی نداشته است، اما معمولا در این ماه‌ها فروشنده‌ها نرخ‌هایی بالاتر از ارزش واقعی این منطقه را برای ملک خود تعیین می‌کنند، اما هنگامی‌ که خریدار و فروشنده به مرحله عقد قرارداد می‌رسند به دلیل چانه‌زنی، قیمت واقعی که همان قیمت پیشنهادی اول سال است به خریدار اعلام می‌شود.

یکی از مشاوران املاک غرب تهران هم می‌گوید: قشر خاصی یعنی سازنده‌ها، خریداران املاک کلنگی هستند و آنها هم هر موقع که مبلغ کافی در جیب‌شان باشد و آینده را به سود خود پیش‌بینی کنند تصمیم به خرید می‌گیرند و بر این اساس حتی برخی مواقع حاضرند ملکی را با قیمت چند برابر خریداری کنند. اما برخی فعالان بازار نیز چندان موافق فصلی بودن رونق فروش خانه‌های کلنگی نیستند.

 یک مشاور املاک در محدوده مرکزی شهر تهران می‌گوید: حجم معاملات کلنگی در فصل خاصی دچار رونق یا رکود نمی‌شود، زیرا سازنده‌ها هر موقع یک خانه کلنگی با قیمت مناسب پیدا کنند در اولین فرصت آن را خریداری می‌کنند و همچنین زمانی که بازار مسکن تعادل داشته باشد فروشنده‌ها هم اقدام به فروش می‌کنند و زمانی که بازار معاملات ملکی با نوسان همراه باشد آنها از انجام معامله خودداری می‌کنند.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: donya-e-eqtesad.com

مطالب پیشنهادی :
درآمد ماهانه کارگر بارکش 90 میلیون تومان!
روش‌هایی برای درآمدزایی از درگذشت مرتضی پاشایی!!!
برای تردد در مرز مهران باید ویزا داشته باشید
حسن روحانی درباره سیگار مارلبرو هم تذکر گرفت
داعش به پیتر کاسیگ هم رحم نکرد + تصاویر