حق بیمه کارگران ساختمانی را پول زور است؟؟؟
اکبر ترکان : مجلس شورای اسلامی طرحی را برای کاهش بیمه ساختمانی تصویب کرده است که امیدواریم با تایید شورای نگهبان این قانون بزودی ابلاغ و مشکل اکثر سازندگان مسکن کشور حل شود
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مشاور عالی رییس جمهوری بیمه کارگران ساختمانی را علت اصلی بیکاری این کارگران دانست و گفت: هم اکنون آنچه که تامین اجتماعی تحت عنوان بیمه از ساخت و ساز‌ها می‌گیرد، بیشتر شبیه پول زور است تا حق بیمه برای این کارگران.

«اکبر ترکان» در نشستی با مدیران خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی طرحی را برای کاهش بیمه ساختمانی تصویب کرده است که امیدواریم با تایید شورای نگهبان این قانون بزودی ابلاغ و مشکل اکثر سازندگان مسکن کشور حل شود.

گفتنی است اشاره این مقام ارشد دولت یازدهم به «طرحی برای کاهش بیمه کارگران ساختمانی» از آن جهت قابل توجه است که با وجود اعتراض کارگران ساختمانی به محدودیت‌های جدیدی که در صورت تصویب این طرح برای بیمه آنان ایجاد خواهد شد، نمایندگان پی‌گیر تصویب طرح مدعی کاهش نیافتن شمار بیمه‌شدگان هستند.

مشاور عالی رییس جمهوری اضافه کرد: در استان‌های کوچک برای کاهش این معضل برای سازندگان مسکن، باید با پیگیری و دخالت استانداران پرداخت حق بیمه اقساطی شود.

در ادامه، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزایش ساخت و سازهای فاقد مجوز و پروانه ساخت را از دیگر علل بیمه ساختمانی اعلام کرد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: در این استان طبق آمار حجم ساخت و ساز‌ها در سال جاری به نسبت مشابه سال قبل با کاهش چشمگیری روبه رو شده است.

«محمدحسین علی نیا» علت اصلی این کاهش را ناشی از بیمه ساختمانی اعلام و اظهارکرد: بیمه کارگران ساختمانی تاثیر زیادی در تحمیل هزینه مازاد بر ساخت و ساز دارد و بسیاری از سازندگان در استان توانایی پرداخت یکجای این هزینه را ندارند.

وی از مسوولان تامین اجتماعی خواست تا با قسط بندی این هزینه‌ها، مهندسان ساختمانی را در ساخت ساز کمک کنند.

گفتنی است اکبر ترکان مشاورعالی رییس جمهوری و رییس سازمان نظام مهندسی ایران صبح دیروز (چهارم آذرماه) به منظور افتتاح ساختمان نظام مهندسی خراسان شمالی به بجنورد سفر کردند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir

مطالب پیشنهادی :

واکنش لاریجانی به اتهام زنی جنجالی مطهری در مجلس
سند اشرافی‌گری هاشمی رفسنجانی! + عکس
نحوه پرداخت و رقم یارانه نقدی در سال 94
تصاویر مستهجن ابزار جدید داعش علیه غرب!
همه‌ جانشینان احتمالی وزیر دفاع آمریکا