اختلاف ارزش قیمت خودروهای وارداتی
مدیرکل تعیین ارزش گمرک گفت:‌ اختلاف ارزش قیمت خودروهای وارداتی اظهارکنندگان با گمرک ۱۰ درصد است و دو پیشنهاد به نمایندگان آنها داده شده است.
به گزارش روابط عمومی گمرک، خداکرم اسکندری در مورد تعیین ارزش خودرو، اظهار کرد: واردات خودرو تابع قانون 6 و 8 خودرو است و کل واردات آن در راستای آیین‌نامه ضوابط خودرو است که خودرو وارداتی باید در ایران نمایندگی داشته باشد و فهرست قیمت خودرو در کمیته مربوطه ارائه بررسی و ابلاغ شود.

مدیر کل تعیین ارزش گمرک ایران با بیان اینکه کمیته تعیین ارزش خودرو هر سه‌شنبه تشکیل می‌شود، گفت: فهرست قیمت و ارزش خودروهای اعلامی ارائه و بر اساس سوابق و سایت‌های اینترنتی و قیمت فروش داخلی و سابقه مشابه خودروهای خارجی از نظر حجم موتور بررسی و قیمت آن تعیین می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه کمترین مشکلات برای واردات خودرو به تعیین ارزش مربوط می‌شود، بیان کرد:‌ یکی از مباحث مربوط به اظهار قیمت واردکننده با فهرست قیمتی گمرکی متفاوت است. وی افزود: از 10 تا 50 درصد اختلاف ارزش خودرو میان گمرک و واردکنندگان وجود دارد که بر این اساس آسیب‌شناسی صورت گرفت.

اسکندری با بیان اینکه چند پیشنهاد به واردکنندگان خودرو ارائه شده است، یادآور شد: این پیشنهادها به آنها ابلاغ شده و نمایندگان خودروهای وارداتی دارای خدمات پس از فروش مکلف هستند آدرس سایت کارخانه سازنده خودرو و اسم و رمز ورود به سایت را به گمرک اعلام کنند تا گمرک بتواند براساس قیمت‌های واقعی تصمیم‌گیری کند.

مدیر کل تعیین ارزش گمرک بیان کرد: برخی سایت‌های مرجع وجود دارند که محدوده قیمتی خودروهای خارجی را عنوان می‌کنند، به همین خاطر برخی از آنها قابل استناد نیست، اما در حال حاضر بسیاری از فهرست قیمت‌های به روز در گمرک وجود دارد.

وی ادامه داد: به‌زعم واردکنندگان اختلاف قیمت اعلامی آنها با گمرک 2 تا 3 درصد است اما گمرک همه این مباحث را رصد می‌کند تا بر اساس قیمت‌های واقعی خودرو وارد شود.
به گفته اسکندری، یک ماه زمان برای همکاری شرکت‌های واردکننده خودرو در نظر گرفته شده است و همچنین خواسته شده تا پروانه صادراتی کشور مبدا را به گمرک اعلام کنند که البته باید به تایید اتاق بازرگانی و سفارت ایران در آن کشور برسد که کار سختی نیست.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: donya-e-eqtesad.com

مطالب پیشنهادی :
کیفیت هفت مدل سواری داخلی کاهش یافت
واکنش لاریجانی به اتهام زنی جنجالی مطهری در مجلس
نحوه پرداخت و رقم یارانه نقدی در سال 94
تصاویر مستهجن ابزار جدید داعش علیه غرب!
بارش باران نیمی از جاده‌های کشور را بست