تاثیر کاهش قیمت نفت بر کشاورزی
شکرخدا موسوی تاکید کرد: البته بخش کشاورزی ما عموما وابسته به داخل است و به جز تامین نهاده‌ها و سموم کشاورزی، کشاورزان ما متکی به داشته‌های داخلی کشور هستند.
 یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، درباره تاثیر کاهش قیمت نفت بر بودجه سال 94 در بخش کشاورزی، گفت: این مساله طبیعتا در بخش کشاورزی بدون تاثیر نخواهد بود اما اگر متولیان این بخش اصول اقتصاد مقاومتی را در بودجه پیاده کرده بودند کمتر ضربه‌پذیر می‌شدیم.

شکرخدا موسوی تاکید کرد: البته بخش کشاورزی ما عموما وابسته به داخل است و به جز تامین نهاده‌ها و سموم کشاورزی، کشاورزان ما متکی به داشته‌های داخلی کشور هستند مثلا در بخش کشاورزی دیم فقط و فقط آب باران می‌تواند تاثیرگذار باشد و بقیه موارد به حمایت از کشاورز و فروش کود شیمیایی به قیمت مناسب است.

وی ادامه داد: کشاورزی یکی از کم‌ هزینه‌ترین بخش‌هاست اما متاسفانه در لایحه بودجه آنطور که باید و شاید به اقتصاد مقاومتی در این بخش توجه نشده که باعث می‌شود آسیب‌هایی در این زمینه داشته باشیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره نهاده‌ها و کودهای شیمیایی نیز تصریح کرد: ضربه‌پذیری ما در واردات بخش کشاورزی مربوط به همین نهاده‌ها و کود است که در این مساله هم اگر وزارت جهاد کشاورزی تدبیر کرده باشد و به اندازه کافی ذخیره داشته باشیم می‌توانیم سال زراعی جاری را پشت سر بگذاریم.

او افزود: البته طبق اطلاعاتی که داریم وزارت جهاد به اندازه کافی کودهای شیمیایی و نهاده‌ها را وارد کرده تا در این سال کشاورزی با مشکل مواجه نشویم.

موسوی در پایان گفت: علیرغم کاهش چشمگیر قیمت نفت نباید با توجه به داشته‌های داخلی، ذخیره‌سازی جهاد کشاورزی و تلاش کشاورزان‌مان ضررپذیر باشد اما این مساله قطعا بی‌تاثیر نخواهد بود و تاثیر منفی خود را خواهد گذاشت.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
واردات قطعات خودرو افزایش یافت
مراقب نمک های تقلبی در بازار باشید!
برنامه آینده دولت: افزایش رفاه برای همه مردم
گزارش آتش سوزی در میدان شوش + تصاویر
تمامی تحرکات دشمن در خارج از مرزها رصد می شود