تجدیدنظر در قیمت مسکن مهر
بخش عمده‌ای از هزینه‌ها صرف آماده‌سازی و محوطه‌سازی مسکن مهر شده و نباید این هزینه‌ها از حد معقولی بالاتر رود.
یك مقام وزارت راه‌وشهرسازی از برگزاری جلسه ویژه با مدیران‌عامل شهرهای جدید اطراف تهران برای بررسی و شناسایی راه‌های كاهش قیمت تمام‌شده در پروژه‌های ناتمام مسكن‌مهر خبر داد.

عضو هیات‌مدیره شركت عمران شهرهای جدید اعلام كرد: هفته گذشته در جلسه‌ای با مسوولان شهرهای جدید از آنها خواسته شد، همه مسیرهای احتمالی برای تجدیدنظر بر قیمت فعلی مسكن‌مهر با هدف «تعدیل و سبك‌سازی آورده نقدی متقاضیان» را  مورد ارزیابی قرار دهند.

حبیب‌الله طاهرخانی افزود: در شهرهای جدید با اجرای طرح كاهش فشار مالی به متقاضیان، یكسری مكانیزم‌ها اجرا می‌شود، ازجمله اینكه دریافت هزینه آماده‌سازی و محوطه‌سازی از متقاضیان باید متوقف شود. 
 
این مقام وزارت راه‌وشهرسازی با اشاره به تاكیدی كه در این جلسه برای منطقی‌شدن قیمت مسكن‌مهر مطرح شد، گفت: بخش عمده‌ای از هزینه‌ها صرف آماده‌سازی و محوطه‌سازی مسکن مهر شده و نباید این هزینه‌ها از حد معقولی بالاتر رود، بنابراین مسئولان شهرها باید به دنبال یافتن روش‌هایی باشند که هرچه زودتر این پروژه‌ها تکمیل شوند و نباید هر رقمی را که اعلام شد ما نیز به متقاضیان تحمیل کنیم.
 
به گفته عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید به مسوولان تاکید شد که یک‌بار دیگر در اقدامات‌شان تجدیدنظر کرده و رویکرد جدیدی را اتخاذ کنند. وی ادامه داد: در بخشی از پروژه‌های مسکن مهر هزینه آماده‌سازی و ایجاد تاسیسات زیربنایی بسیار بالاست و لازم است بخشی از آن توسط شرکت عمران شهرهای جدید تامین شود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

 مطالب پیشنهادی:
پرفروش ترین خودروهای کشور در شش ماه اول امسال
توافق ها درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی
واکنش ها به نطق علی مطهری/دست چپش زخمی شد!
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+)
پیام ویدئویی گروه تروریستی داعش خطاب به آمریکا