اپل و سامسونگ در خطر
براساس آخرین گزارش‌های یک مرکز تحقیقاتی میزان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در منطقه آسیا افزایش داشته است. این درحالی است که بازار آمریکای شمالی نسبت به گذشته کاهش فروش را تجربه می‌کند.
موسسه تحقیقاتی "استراتژی آنالیتیکس" در رابطه با رشد فروش گوشی‌های هوشمند در منطقه آمریکا اعلام کرده است: تغییرات صورت گرفته در قوانین معافیت گمرکی مربوط به اپراتورها در کشور آمریکای شمالی، منجر به مشکلاتی در واردات و به تبع آن افت فروش تلفن‌های هوشمند در این منطقه شده است.

این موسسه همچنین در آمار خود آورده است که سهم اپل و سامسونگ از تلفن همراه کاهش داشته است. البته باید این نکته را در نظر گرفت که میزان فروش این تلفن‌ها نسبت به دوره مشابه در سال قبل رشدی 33 درصدی را تجربه کرد. در تمام دنیا در سه ماه ابتدایی سال گذشته چیزی در حدود 213.9 میلیون تلفن همراه به فروش رسیده است.

 با توجه به اطلاعات منتشره سامسونگ با فروش 89 میلیون تلفن همراه سهمی معادل 31.2 درصد را در اختیار دارد. اگرچه تعداد دستگاه‌هایی که این شرکت در مقایسه با زمستان فروخته افزایش داشته اما به دلیل رشد رقبا در این عرصه سهم بازار این شرکت 1.2 کاهش داشته است. این اولین باری است که سامسونگ بعد از سال 2009 کاهش سهم خود در بازار را تجربه می‌کند.

اپل نیز وضعیت مشابهی را پشت سر می‌گذارد. این شرکت افت بازار 2.2 درصدی را تجربه کرده است. البته باید به این نکته توجه داشت که تعداد دستگاه‌های فروخته شده اپل در سه ماه ابتدایی سال 2013 ، 37.4 میلیون بوده که این آمار در سه ماه اول سال 2014 به 43.7 میلیون افزایش پیدا کرده است.

مجموع سهمی که این دو شرکت در سه ماه اول سال 2014 به خود اختصاص داده‌اند، 46.5 درصد بوده که نسبت به سهم بازار آن‌ها در سال گذشته 3.4 درصد کاهش را تجربه کرده است. از این آمار می‌توان اینگونه برداشت کرد که سایر شرکت‌ها درحال اختصاص دادن سهم‌ به خود هستند و این زنگ خطری برای این دو غول فناوری است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
رونمایی از گوشی جدید موتورولا +عکس
باز هم اخبار جدید درباره پرواز مرگ مالزی
دیدار کری با اشتون درباره ایران در لندن
برخورد تریلر با پل عابر پیاده در کرمان + عکس
دستگیری 30 نفر مرتبط با القاعده در ایران