دردسرهای ارتقای رتبه ریاضیات ایران!
با توجه به مدارک ارایه شده از طرف انجمن ریاضی ایران مبنی بر ارتقای سطح ریاضی کشور در زمینه های آموزشی و پژوهشی، اتحادیه بین المللی ریاضیات با رای قریب به اتفاق خود گروه ایران را از سه به چهار ارتقا داد.
 اکنون 10 کشور کره جنوبی، استرالیا، برزیل، هند، اسپانیا، هلند، لهستان، سوئیس، سوئد و ایران در این گروه قرار دارند در حالی که 10 کشور آمریکا، چین، کانادا، فرانسه، آلمان، فلسطین اشغالی، ایتالیا، ژاپن، روسیه و انگلستان در گروه پنج قرار دارند. قابل توجه است که کشورهایی مثل آرژانتین، فنلاند، بلژیک و نروژ در گروه سه و کشورهای هم منطقه ایران مثل ترکیه، پاکستان و عربستان سعودی در گروه یک قرار دارند.
 
انجمن ریاضی ایران، این موفقیت بزرگ را که همزمان با اعطای مدال فیلدز به پروفسور میرزاخانی به دست آمده، نشانگر عزم راسخ جامعه علمی و ریاضی کشور برای رسیدن به قله های بلند علم و دانش عنوان و در عین حال از دو برابر شدن حق عضویت سالانه ایران در اتحادیه بین المللی ریاضیات ابراز نگرانی کرده است.
 
با این ارتقا، حق عضویت انجمن ریاضی ایران در اتحادیه بین المللی ریاضیات به 11 هزار یورو در سال افزایش پیدا می‌کند و این در حالی است که که حق عضویت سال 2014 هنوزپرداخت نشده و حق عضویت سال 2013 هم چند روز قبل با قرض از تعدادی از اعضای شورای اجرایی انجمن ریاضی برای جلوگیری از تعلیق عضویت ایران در اتحادیه جهانی پرداخت شده است!
 
انجمن ریاضی ایران از دولتمردان درخواست کرده با اختصاص این مبالغ که نسبت به بودجه کشور مبالغ بسیار ناچیزی است، باعث ادامه روند این پیشرفت های علمی شوند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
نخستین زن ریاضیدان جهان به ایران می‌آید
کارگر فوت‌شده با کارمند شهرداری درگیر نبود
پشیمانی عضو هیات رییسه درباره شبنامه علیه روحانی
قالیباف درباره کشته شدن یک دستفروش توضیح داد
تندروهای مجلس گل به خودی تمام عیار زدند