با اپلیکیشن هوشمند میراد آشنا شوید
هرکس مطالبی را می‌بینید که دوست دارد و در واقع هرکس «مجله‌ی هوشمند مخصوصِ خودش» را دارد....
میراد یک «مجله‌ی هوشمند» است که بهترین مطالب و جدیدترین خبرها را بر اساسِ عادت‌های مطالعاتی و موضوعاتِ مورد علاقه‌ِتان به شما نشان می‌دهد. انتخاب مطالب برای هر فرد و به صورت کاملا شخصی‌ انجام می‌گیرد، یعنی مطالبی که هرکس می‌بیند با بقیه افراد متفاوت است.

مثلا اگر شما بیشتر مطالبِ مربوط به والیبال، را لایک و مطالبِ فوتبال را دیس‌لایک کنید به تدریج در صفحه‌ی اصلی خود اخبار مربوط به والیبال را بالاتر و بیش‌تر از بقیه خبر‌ها می‌بینید و خبرهای‌ مربوط به فوتبال را خیلی کم می‌‌بینید. به این شکل، به تدریج و بعد از یک مدت، میراد عادت‌های مطالعاتی شما را در تمام موضوعات مختلف یادمی‌گیرد و کم‌کم مطالب بهتری‌ را برای شما می‌آورد.

این طوری، هرکس مطالبی را می‌بینید که دوست دارد و در واقع هرکس «مجله‌ی هوشمند مخصوصِ خودش» را دارد. دقت داشته باشید، یادگیری عادت مطالعاتی شما، تدریجی است و هر چه با میراد بیشتر کار کنید و بیشتر نظر(لایک و دیس‌لایک) بدهید، هوشمندی آن را در انتخاب مطالب بهتر برای خودتان بیش‌تر می‌بینید.

 چرا میراد را حمایت کنیم؟

حتی اگر پیگیرِ تازه‌های دنیای تکنولوژی هم نباشید و فقط کمی درگیرِ استفاده‌ از ابزارهای این عصر جدید شده باشید، حتما شما هم تفاوتِ کاملا محسوسی بین محصولات و نرم‌افزارهای ایرانی با نرم‌افزارهای خارجی، چه از نظر کیفیت و چه از نظر تعداد دیده‌اید. نکته عجیب‌ این است که وقتی صحبت از محصولات نرم‌افزاری می‌شود می‌بینیم خیلی از نرم‌افزارهای بسیار عالی رایگان‌ هستند! علت رایگان بودن و تفاوت کیفیت، شاید این است که شروع تولید یک محصول (استارت‌آپ) در بقیه‌ی جاهای دنیا، کار خیلی راحت‌تریست! برای همین، تعدادِ زیادی ایده، با هدفِ کلی تبدیل دنیا به جایی بهتر برای زندگی کردن، شروع به کار می‌کنند.

به‌علاوه خیلی وقت‌ها، حتی سرمایه‌ی اولیه این پروژه‌ها، توسط خود مردم تامین می‌شود! مفهومی که به آن اصطلاحا Crowdfunding می‌گویند(شاید بتوانیم در فارسی آن را «جمع‌آوری سرمایه‌ی عمومی» بنامیم). مثلا سایت kickstarter یک سایت بسیار جالب است که سعی می‌کند سرمایه‌های عمومی را برای پروژه‌های کوچک و بزرگ جمع‌آوری کند. kickstarter بستری فراهم کرده تا صاحبان ایده و متخصصین در حوزه‌های مختلف(از تکنولوژی و پزشکی گرفته، تا آشپزی و هنر)، طرح‌های نوآورانه‌ خودشان را به شکل کامل توضیح دهند و بگویند اجرای طرح‌شان چه قدر بودجه نیاز دارد و بعد، همه می‌توانند آن طرح را ببینید. اگر مردم از آن طرح خوششان بیاید، هر قدر که دوست داشته باشند می‌توانند به شکل‌گیری آن ایده کمک کنند.

تا به حال هم پروژه های موفق بسیار زیادی به این شیوه اجرا شده‌اند. جالب‌ است بدانید که حتی بعضی ایده‌های مطرح شده در این سایت، تا چندین برابر بودجه‌‌ی مورد درخواست‌شان حمایت گرفته‌اند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید موفق‌ترین پروژه‌های سال ۲۰۱۳ سایت kickstarter را ببنید. (اگر چند پروژه‌ی خوب دیگر می‌خواهید این و این و این و این را هم ببینید.)
شکل‌گیری سایت‌هایی نظیر kickstarter یا Indiegogo و میزانِ مشارکتِ مردم در پروژه‌هایی که هنوز حتی انجام‌شان هم قطعی نیست نشان از اعتماد بسیار بالای افراد جامعه به یکدیگر و بالا بودن سرمایه اجتماعی دارد. چیزی که متاسفانه‌، کمبود آن در جامعه‌ی فعلی ما به شدت احساس می‌شود. به قول «جادی» در بسیاری از جمع‌های خودمانی هم اگر بناست پولی برای کاری جمع شود، نخستین شوخیِ جمع‌آوری‌کننده این است که:

«حالا من با این پول فرار می‌کنم!»

میراد، شاید اولین نمونه‌ی نرم‌افزار عمومی فارسی است که در آن از هوش مصنوعی به شکل جدی استفاده شده. ما برای آن‌که میراد، بهترین کیفیت را داشته باشد تمام تلاش خود را کرده‌ایم. به‌علاوه تصمیم گرفتیم که میراد را رایگان توزیع کنیم و دوست نداریم هیچوقت از تبلیغاتِ اعصاب‌خوردکن که در خیلی از برنامه‌های رایگان وجود دارد، هزینه‌های جاری پروژه را دربیاوریم. تنها راه مد نظر ما برای درآمدزایی، رپورتاژ خبری است(که درآمد چندان زیادی ندارد) و حمایت‌های مردمی.
تا به حال هم،‌ میراد تا این‌جا که پیش‌رفته را مدیون حمایت‌های مردمی است‌،‌ وگرنه برای چند دانشجو،‌ پیش بردن پروژه‌ در بلند‌مدت و با هزینه‌های شخصی، کاری نشدنی است. اگر شما هم از این نرم افزار استفاده می‌کنید، آن را دوست دارید و تمایل دارید که هر روز امکاناتش بیش‌تر و بهتر شود لطفا به هرکدام از روش‌هایی که کمی پایین‌تر توضیح می دهیم، از میراد حمایت کنید.
ان‌شاالله، با حمایت‌های مردمی (که امیدواریم نه فقط از میراد، بلکه از همه‌ی پروژه‌های این‌چنینی باشد) بتوانیم در چند سال آینده‌ شاهد تولید محصولات نوآورانه و با کیفیت‌تری در فضای تولیدات کشور باشیم. البته چیزی که بسیار حیاتی‌تر از تولید یک محصول یا نرم‌افزار است،‌ افزایش ِسطحِ اعتماد و سرمایه‌ی اجتماعی جامعه‌ی ما برای ساختن جایی بهتر برای زندگی کردن در کنار هم است. ما به آن امیدواریم!

میراد چه هزینه هایی دارد؟
عمده‌ی هزینه‌ی میراد مربوط به تامین سِرور های آن است. چند کارگزار هوشمندی که همواره در حال اجرا هستند(مثل شخصی‌ساز اخبار، تشخیص دهنده‌ی خبرهای تکراری، استخراج کننده ویژگی‌های مطلب و ...) نیاز به قدرت پردازشی بالایی دارند، بنابراین میراد به سرورهای قدرتمندتری از اپلیکیشن‌‌ها یا وب‌سایت‌های ساده نیاز دارد. افزایش هر روزه‌ی تعداد کاربرها و بهبود الگوریتم‌ها و روش‌های شخصی‌سازی هم، نیاز به سخت افزارِ سرورِ قوی‌تر را بیش‌تر می‌کند. خیلی از امکاناتِ جدید و جالب برای میراد، حتی به طور کامل ، برنامه‌نویسی و پیاده‌سازی شده‌اند ولی به خاطر نداشتن سرورهای قوی‌تر، فعلا از اجرا کردن آن‌ها صرف‌نظر کرده‌‌ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در باره اپلیکیشن میراد به منبع  معرفی شده مراجعه کنید
http://mirad.ir/about/



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mirad.ir

مطالب پیشنهادی :
مرورگر "تور" ابزار جاسوسی!
اشتغال خانم‌ها در کافی‌شاپ‌های ایران ممنوع شد
اجلاس روز جهانی مساجد با حضور روحانی آغاز شد
شرط واگذاری سبد کالا به 2.5 میلیون خانوار دیگر
لحظه کم نظیر از 4 یوزپلنگ در پارک ملی توران + عکس