عصا‌های هوشمند لیزری برای نابینایان
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام این خبر که از امسال خرید عصای هوشمند لیزری برای نابینایان را آغاز کرده‌ایم که به تعداد محدودی خریداری و توزیع شد گفت: در صدد گسترش این تجهیزات هستیم.
دکتر یحیی سخنگویی، به تبیین برنامه‌های ویژه این سازمان برای نابینایان پرداخت و گفت: روند توانبخشی در بهزیستی تغییر کرده است و امروز نیاز نابینای از یک نوار کاست فراتر رفته است. وی افزود: اکنون نابینا و کم بینایان به چاپگر بریل، بهدید و ... نیاز دارند. بهزیستی نیز برای رفع این نیازها اقداماتی انجام داده است، به عنوان مثال کتب مورد نیاز این افراد به صورت لوح فشرده در اختیارشان قرار می‌گیرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای توانمندسازی معلولان از جمله نابینایان و افراد ضایعه نخاعی در کشور در دست انجام است گفت: بر این اساس تلاش می‌کنیم این افراد از آخرین تکنولوژی‌های توانبخشی مربوط به خود با خبر شوند زیرا همه معلولان ما ممکن است نیاز مالی نداشته و چه بسا گرفتار فقر اطلاعاتی باشند. آنها باید بدانند جدیدترین تجهیزاتی که توسط معلولان مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل چه مواردی است تا بتوانند آن را در صورت نیاز خریداری کنند.

سخنگویی افزود: البته بهزیستی هم در تلاش است از روند فعلی تامین تجهیزات فراتر برود. در همین راستا امسال شروع به خرید عصای هوشمند لیزری برای نابینایان کردیم که به تعداد محدودی خریداری و توزیع شد و در صدد گسترش آن هستیم.

وی با بیان اینکه عصاهای خریداری شده تولید ایران هستند اظهار کرد: عصای هوشمند در تشخیص موانع به نابینا کمک می‌کند. زمانی که امواج ساطع شده از این عصا به مانعی در چندین متری مقابل نابینا برخورد می‌کنند، منعکس شده و به صورت ویبره به وی هشدار می‌دهند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه باید با تکنولوژی روز حرکت کنیم و معلولان از آن آگاه باشند گفت: این آگاه سازی در راستای توانمندسازی معلولان اقدامی مثبت است. اکنون حدود 30 عدد عصای هوشمند خریداری شده است تا در اختیار نابینایان قرار بگیرد.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
با اپلیکیشن هوشمند میراد آشنا شوید
معروفترین داعشی‌ها؛ از بدنساز آمریکایی تا دختران فیسبوکی +تصاویر
تولید مزدا 3 در ایران متوقف شد!
سرگذشت دختری که توسط داعش ربوده شد + فیلم
مدیران گوگل و توئیتر در راه کاخ سفید