پیوند قلب مُرده برای اولین بار در جهان
از عمل جراحی پیوند قلب مرده با عنوان «تغییر پارادایم» یاد می‌شود که موفقیت در انجام آن میزان موجودی قلب برای انجام پیوند را به شدت افزایش خواهد داد
جراحان بیمارستان «سنت وینسنت» استرالیا برای نخستین بار در جهان یک قلب مرده را در سینه یک بیمار پیوند زدند. این اقدام شگفت‌انگیز جراحان استرالیایی می‌تواند شمار نجات‌یافتگان جراحی پیوند قلب را 30 درصد افزایش دهد.

از عمل جراحی پیوند قلب مرده با عنوان «تغییر پارادایم» یاد می‌شود که موفقیت در انجام آن میزان موجودی قلب برای انجام پیوند را به شدت افزایش خواهد داد. تا پیش از این عمل پیوند قلب تنها با اهدای قلب بیماران مرگ مغزی که قلب آنها همچنان می‌تپید، امکان‌پذیر بود. اما تیمی از جراحان بخش پیوند قلب و ریه بیمارستان «سنت ونیسنت» دیروز (جمعه) اعلام کردند تاکنون سه جراحی پیوند قلب با استفاده از قلب‌های اهدایی بیمارانی که قلب آنها 20 دقیقه از کار افتاده بود را با موفقیت انجام داده‌اند. از بین این سه بیمار که پیوند قلب دریافت کرده‌اند دو نفر به خوبی بهبود یافته‌اند و نفر سوم نیز که به تازگی این پیوند روی او انجام شده همچنان تحت مراقبت ویژه قرار دارد.

 به نقل از گاردین، «پیتر دونالد»، جراح متخصص قلب و رئیس بخش پیوند قلب و ریه بیمارستان «سنت ونیسنت» می‌گوید: حدود 20 سال است که روی این پروژه کار می‌کنیم.

وی افزود: به دنبال این بودیم که ببینیم قلب تا چه مدت پس از باز ایستادن از حرکت می‌تواند به حیات خود ادامه دهد. سپس با استفاده از تکنیکی به نام «قلب در جعبه ماشینی» آن را دوباره احیاء کردیم. در این تکنیک خون موجود در قلب را پیش از قرار دادن در داخل ماشین به کلی استخراج کردیم و سپس قلب را در داخل ماشین گرم کردیم که دوباره شروع به تپیدن کرد. هر یک از قلب‌ها به مدت چهار ساعت داخل این ماشین‌ها قرار گرفتند تا آماده پیوند باشند. این شیوه منحصربه‌فرد می‌تواند پیشرفت قابل توجهی برای فائق آمدن به کمبود قلب پیوندی باشد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
بالگرد ۸ نفره ساخت ایران امسال پرواز می‌کند
آخرین قیمت آپارتمان‌ های زیر 70 متر در تهران
پاشیدن آب به صورت زنان و واکنش قوه قضاییه ...
نظر دیپلمات آمریکایی از کباب‌خوری در جاده چالوس
ریحانه جباری اعدام شد