ایران در تولید داروی MS به خودکفایی رسیده است
ترابی: در این کنگره راهکارهای تشخیصی و آزمایشگاهی، تشخیص زودرس و روشهای درمانی جدید، ژنتیک و همچنین زندگی با مبتلایان مطرح شد.
دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی MS ایران ضمن بیان مهمترین دستاوردهای یازدهمین کنگره بین‌المللی MS، از خودکفایی کشورمان در تولید داروی BG12 برای مبتلایان تا دو ماه آینده خبر داد.
حمید رضا ترابی دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی MS ایران، درباره دستاوردهای این دوره از کنگره گفت: مهم‌ترین دستاوردی که این گنگره داشت بحث درباره داروهای جدیدی بود که قرار است تا 3 ماه دیگر توسط یک شرکت داروساز داخلی تولید و برای مبتلایان وارد بازار مصرف شود.

وی افزود: این داروی جدید که BG12 نام دارد قرار است توسط یک شرکت دارویی تولید شود که به تبع آن از بار مشکلات بیماران MS کاسته خواهد شد،‌ همچنین در این کنگره درباره داروهای جدید به نام alantazumab و lenterada بحث شد که به صورت تزریقی است و مصرف آسانی دارد، این دارو در سال 2 مرتبه باید به بیمار تزریق شود، از طرفی در این کنگره درباره کم کردن عوارض این داروها نیز صحبت شد.

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی MS ایران همچنین به پیشرفتهای علم پزشکی در زمینه این بیماری اشاره کرد و گفت: رشد علمی ایران در زمینه MS با دنیا برابری می کند و در سالهای اخیر پیشرفتهای زیادی را مشاهده کرده ایم.

وی با عنوان اینکه یازدهمین کنگره بین المللی MS با پیام «MS داشتن یعنی هرگز تسلیم نشدن» به کار خود پایان داد، تصریح کرد: در این کنگره بیش از 600 شرکت کننده حضور داشتند و 150 مقاله نیز به دبیرخانه کنگره ارائه شده بود،‌ همچنین حدود 60 سخنران به بیان ایده های خود در باره MS پرداختند، 5 سخنران خارجی نیز در این کنگره حضور داشتند.

ترابی افزود: در این کنگره راهکارهای تشخیصی و آزمایشگاهی، تشخیص زودرس و روشهای درمانی جدید، ژنتیک و همچنین زندگی با مبتلایان مطرح شد.

این متخصص مغز و اعصاب اظهار داشت: کنگره در سطح بسیاری خوبی برگزار و تبادل نظر بین اساتیدی که در زمینه MS صاحب نظر بودند برقرار شد، همچنین آخرین راهکارها برای پزشکان متخصص ارائه و در پایان نیز بحث در مورد زندگی با مبتلایان به MS مطرح شد.

وی با تأکید بر این نکته که بیمار مبتلا به MS در روزهای اول با شک زیادی روبه‌رو است، گفت: پزشک معالج نقش زیادی در هدایت بیمار دارد، ترس، وحشت و ناامیدی از واکنش‌های اولیه بیماران مبتلا به این بیماری است که آموزش پزشکان در برخورد با این بیماران یکی از کارهایی بود که صورت گرفت.

رابی افزود: در این مراحل ممکن است این استرس ها و نگرانی ها طول بکشد، بنابراین لازم است مشاوره از سوی پزشک نیز انجام شود. بعد از گذشت این  دوره مدیریت درمان شروع می شود.

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی MS ایران به مشکلات اجتماعی بیماران مبتلا به MS اشاره کرد و ادامه داد: بیماران مبتلا به MS علاوه بر اینکه دچار مشکلات بالینی هستند، مشکلات اجتماعی دیگر مانند بازنشستگی، وضعیت شغلی، ازدواج، طلاق، بارداری و غیره را نیز دارند که در این کنگره درباره این مشکلات نیز به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

وی خاطر نشان کرد: در این کنگره از 2 بیمار مبتلا به MS که استاد موسیقی بودند و همچنین از 2 بیمار نمونه و یک پزشک محقق مغز و اعصاب و بهترین دانشجوی پژوهشگر تجلیل شد


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی :
پیوند قلب مُرده برای اولین بار در جهان
یک بابک زنجانی دیگر رو شد
روحانی با معرفی نیلی می خواسته شوخی کند!
حکم برهنه‌شدن در عزاداری ها چیست ؟
فروش قسطی آپارتمان در منطقه 22+ جدول