یادواره شهدای موشکی سپاه و پرواز پهباد «RQ170» ایرانی
پهباد RQ170 ساخت ایران به پرواز در آمده است.
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در حاشیه یادواره شهدای موشکی سپاه، با اعلام این خبر افزود: اگر زحمات شهید طهرانی‌مقدم نبود و او به تکالیف خود عمل نمی‌کرد شاهد اقتدار و امنیت نظام نبودیم و این اقتدار و امنیت مدیون شهداست.

وی افزود: طهرانی‌مقدم به تکالیف خود از سوی ولایت فقیه عمل می‌کرد و به دنبال اقتدار کشور بود و آتش پشتیبانی توپخانه تا برد 2 هزار کیلومتر را عملی و بومی کرد و اگر طهرانی‌مقدم درست عمل نمی‌کرد شاهد ذلت و ترکمانچای دیگری بودیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تاکید کرد: شهید طهرانی‌مقدم ایده‌های زیادی داشت و ده‌ها پروژه را شروع کرده بود که بخشی از آنها عملی شده مانند موشک‌های خلیج فارس، هرمز یک و هرمز 2 و پروژه‌های دیگری هم هست که در حال بررسی است و در آینده انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ طهرانی‌مقدم مسئول تحقیقات بود و فقط شامل بخش موشکی نمی‌شد بلکه پروژه‌های بدون سرنشین، بالگردی، زمین به هوا و زمین به زمین را در دستور کار داشت.

حاجی‌زاده در پایان گفت:‌ما قول داده بودیم نیم دوم سال مدل نهایی RQ170 ایرانی پروازی شود که این اتفاق افتاده و فیلم پرواز آن به زودی منتشر می‌شد.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی :
فیلترینگ هوشمند در کشور کلید خورد
آپارتمان در شرق تهران حراج شد + جدول
3 ساعت و نیم مذاکره ایران و آمریکا در مسقط
آیت الله هاشمی : کارهایی مثل عمرکشون ، داعش را به وجود آورده است
ظریف: تحریم ها قسمتی از راه حل نیست بلکه قسمتی از مشکلی است