مسافری از فضا به ایران+ عکس
«الکساندر پاولویچ الکساندرف» فضانورد روس تخصص مهندسی الکترومکانیک خود را در دانشگاه فنی بائومان به دست آورد و نامزد دریافت دکتری علوم فنی در سال 1997 شد.
ویژه برنامه‌ای با عنوان «مسافری از فضا» با حضور «الکساندر پاولویچ الکساندرف»، فضانورد روس، روز چهارشنبه 26 آذر ماه در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار می‌شود. این ویژه برنامه در قالب نشستهای علمی از ساعت 16 تا 20 در تالار کهکشان مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار می‌شود.

«الکساندر پاولویچ الکساندرف» متولد 20 فوریه 1943 از شهر مسکو (روسیه) است که تخصص مهندسی الکترومکانیک خود را در دانشگاه فنی بائومان به دست آورد و نامزد دریافت دکتری علوم فنی در سال 1997 شد.


نخستین پرواز فضایی وی در 27 ژوئن تا 23 نوامبر 1983 به عنوان مهندس سفینه و دومین پرواز فضایی او در 22 ژوئن 1987 باز هم به عنوان مهندس سفینه فضایی در مجتمع مداری میر بود. مدت کل پروازهای او 309 شبانه روز و 18 ساعت و 2 دقیقه و 58 ثانیه است. تعداد کل راهپیمایی‌های فضایی وی دو بار به مدت پنج ساعت و 45 دقیقه بوده است.

در ویژه برنامه «مسافری از فضا»، الکساندر پاولویچ الکساندرف سخنرانی خود را با موضوع «سفرهای فضایی» به علاقه‌مندان ارائه خواهد داد و به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ می‌دهد.

در این برنامه سخنرانی با موضوع «کاوشگرهای فضایی ایران» توسط دکتر رضا کلانتری نژاد از پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی نیز به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

آشنایی شهروندان با مسائل مرتبط با دانش فضایی و دستاوردهای فضایی کشور از اهداف برگزاری این برنامه است. با شرکت در این برنامه، همه گروه‌های سنی جامعه به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با فناوری‌های پیشرفته این حوزه به صورت کاربردی و موثر آشنا شوند.

این برنامه در سطح عمومی و به صورت رایگان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت حضور در این برنامه به نشانی میدان قدس، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی (عرفات)،شماره‌ 22، مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران مراجعه کنند، همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت http://sactehran.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های 22293280 و 22292246 (داخلی 104) تماس بگیرند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com
منبع: isna.ir

مطالب پشنهادی:
استاد مهدی فخرایی، معاون پژوهشی اسبق بنیاد ملی نخبگان درگذشت!
مرگ بر آمریکا شعار محوری ماست!
آیا خط تولید دنا متوقف می‌شود؟
مرکل حملات نژادپرستانه به مسلمانان در آلمان را محکوم کرد
زمین لرزه در کرمان!!!