مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به ممنوعیت‌های آزمونی در کنکور کارشناسی ارشد، از شخصی سازی کلیه دفترچه‌های آزمون کارشناسی ارشد 92 خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با رقابت 896 هزار و 44 داوطلب به صورت متمرکز در 133 کد رشته امتحانی در 115 حوزه امتحانی و در شش گروه آموزشی آزمون کارشناسی ارشد از روز چهارشنبه 18 بهمن، گفت: از این تعداد 458 هزار و 731 داوطلب زن و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد به تفکیک گروه‌های آموزشی، اظهارکرد: در گروه آموزشی علوم انسانی 479 هزار و 736 داوطلب، گروه علوم پایه 66 هزار و 860 داوطلب، فنی و مهندسی 236 هزار و 523 داوطلب، کشاورزی 49 هزار و 262 داوطلب، هنر 61 هزار و 982 داوطلب و دامپزشکی 1681 داوطلب شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آزمون صبح روز چهارشنبه با رقابت 158 هزار و 305 داوطلب در هفت کد رشته امتحانی و آزمون بعدازظهر روز چهارشنبه (18 بهمن ماه) با رقابت 170 هزار و 820 داوطلب در 12 کد رشته امتحانی برگزار می‌شود، اظهارکرد: همچنین در آزمون صبح روز پنجشنبه 197 هزار و 986 داوطلب در 66 کد رشته امتحانی و در بعدازظهر روز پنجشنبه (19 بهمن ماه) 158 هزار و 495 داوطلب در پنج کد رشته امتحانی و در صبح روز جمعه 165 هزار و 399 داوطلب در 12 کد رشته امتحانی و آزمون بعدازظهر روز جمعه (20 بهمن ماه) 134 هزار و 912 داوطلب در 31 کد رشته امتحانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ممنوعیت‌های آزمون کارشناسی ارشد

توکلی در توصیه به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، گفت: هر داوطلب باید برای حضور در جلسه آزمون، علاوه بر پرینت کارت ورود به جلسه دارای اثر انگشت و کارت ملی، چند مداد سیاه پررنگ، سوزن و سنجاق به همراه داشته باشد.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: همچنین داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی، کتاب، جزوه، هر گونه نت و یادداشت، تلفن‌ همراه و پیجر خودداری کنند، چرا که در صورت به همراه داشتن آن، به عنوان متقلب و متخلف محسوب خواهند شد.

توکلی با بیان اینکه درب حوزه‌های امتحانی در نوبت صبح راس ساعت 7:30 و در نوبت بعدازظهر راس ساعت 14 بسته می‌شود، اظهار کرد: شروع فرآیند جلسات صبح، 8 صبح و بعدازظهر ساعت 14:30 خواهد بود.

توزیع بسته‌های نایلونی حاوی دفترچه سوال و پاسخنامه

وی با بیان اینکه بسته‌های سوالات امتحانی همراه با پاسخنامه در یک بسته نایلونی تعبیه شده است، اظهار کرد: پس از توزیع بسته‌ها در میان داوطلبان، باید آنان مشخصات مندرج در روی بسته‌ها را با اطلاعات خود مقایسه کنند تا در صورت مشاهده تفاوت، این موضوع را به مراقبان اطلاع دهند.

وی با تاکید بر شخصی‌سازی کلیه دفترچه‌های آزمون کارشناسی ارشد، خاطر نشان کرد: این دفترچه‌ها در انواع A، B، C، D، E و F می‌باشد.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه سوالات به صورت تستی طراحی شده است، اظهار کرد: سطح سوالات در حد سرفصل‌های مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی می‌باشد.

توکلی با بیان اینکه به هر سوال درست، سه نمره مثبت و به هر سوال اشتباه، یک نمره منفی تعلق می‌گیرد، خاطر نشان کرد: پس از پایان آزمون، پاسخنامه‌ها پلمپ شده به سازمان سنجش منتقل می‌شود.

دکتر توکلی در خاتمه با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 92 در هفته اول خرداد، گفت:‌نتایج نهایی نیز دهه اول شهریور ماه منتشر خواهد شد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
توقف بارش‌ها و شروع آلودگی هوا در پایتخت
بازی جاه طلبانه ترکیه با شانگهای و اتحادیه اروپا
مدت سربازی هم تحت شرایطی در سوابق بیمه‌ای فرد لحاظ می‌شود
محاکمه یکی از مدیران عامل سابق ایران خودرو به اتهام قتل غیر عمد
نتانیاهو بار دیگر از عباس خواست پای میز مذاکره بازگردد