تعطیلی پنج شنبه ها
وزیر آموزش و پرورش بر استمرار تعطیلی پنج شنبه ها در سال جدید تحصیلی تاکید کرد.
حمید رضا حاجی بابایی در آخرین جلسه مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور و اعضای شورای معاونین این وزارتخانه در اردوگاه شهید باهنر با اشاره به این مطلب که امسال تیم‌های ملی المپیاد کشورمان با کسب 12 مدال طلا در زمینه علمی در کشور رکورد زدند، گفت: آموزش و پرورش طی 4 سال گذشته تا کنون در زمینه المپیادها 17.5 درصد در کمیت و 33 درصد در حوزه کیفی رشد داشته است.

وی با اشاره به تعلق 29 رتبه تک رقمی کنکور سراسری امسال به مدارس دولتی از بین 36 رتبه تصریح کرد: این موفقیت‌ها نتیجه سیاست‌های حاکم بر وزارت آموزش و پرورش و تلاش‌های مسئولان این وزارتخانه است که امروز به ثمر نشسته است.

حاجی بابایی پس از بیان افتخارات آموزشی آموزش و پرورش به افتخارات حوزه پرورشی اشاره و تصریح کرد: حضور 700 هزار دانش آموز برای حفظ قرآن، فضای کشور را به کلی دگرگون کرد و با ورود میلیونی آموزش و پرورش به فضای قرآنی، کشور صبغه قرآنی به خود گرفت و این امر تقدیر مقام معظم رهبری از این وزارتخانه را به دنبال داشت.

وی با اشاره به نظام رتبه بندی معلمان گفت: بر اساس این نظام 918 هزار معلم با سرعت به سمت بازسازی در ارتقای دانش و معلومات خود حرکت خواهند کرد و این نظام با مهندسی نیروی انسانی همسو و هم جهت و همپوشانی خواهد داشت.

وی با اشاره به تامین جایگاه و منزلت معلمان خاطر نشان کرد: مغز سند تحول بنیادین در بندهای گوناگون سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) اعلام شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر عدم بازگشت سیاست‌های اجرا شده در این وزارتخانه به وضعیت قبل ادامه داد: نظام 3-3-6 تا 30 سال دیگر ادامه خواهد یافت.

وی بر استمرار تعطیلی پنج شنبه‌ها و نظام رتبه بندی معلمان تاکید و تصریح کرد: همه امور و سیاست‌ها در آموزش و پرورش به هم پیوسته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir


مطالب دا غ سایر بخش ها:
رئیس هلال احمر اظهارات نجفی را تکذیب کرد
معاونان جدید ریاست جمهوری معرفی شدند
یادداشت توهین آمیز مشاور رئیس جمهور
قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار+ جدول
امروز قاهره؛ خیابانها به میدان جنگ تبدیل شد