زمان ثبت‌ نام کنکور سراسری 93 دور دوم اعلام شد
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مرحله دوم ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۹۳ از روز شنبه ۳ اسفند ۹۲ از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و در روز سه‌شنبه ۶ اسفند پایان می‌پذیرد.
 حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده مرحله اول ثبت‌نام از داوطلبان آزمون سراسری سال 1393 برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه نوبت دوم یا شبانه نیمه حضوری، مجازی و بین‌الملل دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی همچنین برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی از 16 آذر 92 از طریق نشانی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و با تمدیدهای صورت گرفته در 29 آذر 92 پایان پذیرفت.

توکلی افزود: در این مرحله تعداد 897 هزار و 508 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 541 هزار و 904 نفر زن و 355 هزار و 604 نفر مرد هستند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مرحله دوم ثبت‌نام از داوطلبانی که به دلایل مختلف تاکنون در آزمون سراسری سال 1393 برای دوره‌های روزانه نوبت دوم یا شبانه نیمه حضوری، مجازی و بین‌الملل دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، همچنین برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی ثبت‌نام نکرده‌اند بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در روز شنبه 3 اسفند 92 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و در روز سه‌شنبه 6 اسفند 92 پایان می‌پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: داوطلبانی که تاکنون در آزمون سراسری سال 93 ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند در این مهلت تعیین شده برای شرکت در آزمون سراسری سال 93 ثبت‌نام کند.

توکلی ادامه داد: داوطلبانی که قبلا در آزمون سراسری سال 93 ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند برای ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود از روز شنبه سوم اسفند ماه 92 تا روز سه‌شنبه 6 اسفند 92 با مراجعه به سایت سازمان و برابر دستور‌العمل‌های مربوط نسبت به اصلاح مورد یا موارد مربوط در تقاضانامه ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: آزمون سراسری سال 1393 در صبح و بعد از ظهر روزهای پنج‌شنبه، جمعه و  شنبه 5، 6 و 7 تیر ماه 1393 در حوزه‌های امتحانی مربوط در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

توکلی اظهار داشت: کارت شرکت در آزمون داوطلبان و برگ راهنمای مربوط از روز یکشنبه اول تیر ماه 93 بر روی سایت سازمان قرار داده خواهد شد و نتیجه اولیه آزمون هم به صورت کارنامه تنظیم و در هفته دوم مرداد ماه93 بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند ضرورت دارد پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی به سایت سازمان در هفته سوم مرداد 93 نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های انتخابی از گروه و گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام و کد رشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت و علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.

توکلی در خاتمه افزود: فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های متمرکز آزمون سراسری 1393 در نیمه دوم شهریور ماه 1393 از طریق سایت سازمان منتشر خواهد شد.





گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com

مطالب پیشنهادی :
دانشگاه شهید بهشتی استخدام می‌کند
آتش بس تاکتیکی در حمص! + عکس
حسن روحانی قبل از پیوستن به مردم! +عکس
اشتون از توافق ایران و آژانس تمجید کرد
تجمع اعتراضی علیه استاند‌‌‌ار قزوین