ماژولاریسم و سازمان های بیوماژولار
فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی باعث گردید تا نوعی خوش باوری در بین اساتید و دولتمردان بوجود آید که با فاصله گرفتن از دخالت دولت در امور اقتصادی و پرهیز از تمرکز گرائی میتوان فاصله میان کشورهای توسعه نیافته با ممالک پیشرفته صنعتی را از بین برد .
بیش از یک قرن است که کشورهای توسعه نیافته علیرغم برخورداری از میلیون ها متخصص ، صدها میلیون نیروی کار آموزش دیده ، منابع سرشار طبیعی و با اجرای هزاران طرح توسعه اقتصادی ملی همچنان با تبر کند بر تنه عقب ماندگی می کوبند . آنچه که تغییر نمیکند اقتصاد زخم خوردۀ این کشورهاست که همچنان به منابع طبیعی و شرایط جغرافیائی وابسته اند .

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی باعث گردید تا نوعی خوش باوری در بین اساتید و دولتمردان بوجود آید که با فاصله گرفتن از دخالت دولت در امور اقتصادی و پرهیز از تمرکز گرائی میتوان فاصله میان کشورهای توسعه نیافته با ممالک پیشرفته صنعتی را از بین برد .

اینک بعد از گذشت دو دهه کشورهای توسعه نیافته کم و بیش فاصله خود را با کشورهای پیشرفته حفظ کرده اند و از آنجا که شیوه دیگری در هدایت کلان اداری ، اجرائی و اقتصادی وجود ندارد ، تحلیل گران و متخصصان علوم اقتصادی عواملی چون بی کفایتی مدیران و دست اندرکاران ، دخالت عوامل خارجی و مواردی از این قبیل را عامل عقب ماندگی اقتصادی و نهایتا وابستگی به منابع طبیعی و استقراض خارجی میدانند .

من حدود دو دهه پیش مدعی شدم که میتوان نام ایران را در کنار سه چهار کشور صاحب دانش فنی و فن آوری ساخت تجهیزات ورود سریع اطلاعات با رایانه ها از نوع OMR در سطح جهان قرار دد . این ادعای خود را عملا ثابت کردم و در طول یک دهه هزاران مرکز آموزشی ، سازمان ها و نهادهای مختلف به این امکانات تجهیز شدند .

اینک در اقدامی کاملا متفاوت  مدعی هستم

منابع آموزشی و روش های متداول پیکربندی و مدیریت سازمان های اداری ، اجرائی و تعلیم و تربیت منابع انسانی که در دانشگاهها و مراکز علمی جهان ، حتی در کشورهای بسیار پیشرفته صنعتی تدریس میشوند ، دلیل اصلی عقب ماندگی کشورهای توسعه نیافته اند!!؟  

منابع دانشگاهی موجود برای عبور جوامع توسعه نیافته از مرز عقب ماندگی از کارائی لازم  برخوردار نیستند و هر تلاشی جهت تبدیل منابع انسانی به سرمایه های انسانی در ابعاد ملی و قطع وابستگی به منابع طبیعی با به کارگیری منابع آموزشی و آموزه های دانشگاهی موجود  بی نتیجه است و ارتباط چندانی به لیاقت مدیران ، دخالت عوامل خارجی وامثالهم ندارد . مشکل در منابع آموزشی دانشگاهی است !

دکترین جدیدی را تحت عنوان "ماژولاریسم و سازمان های بیوماژولار" به عنوان مکانیسمی در مقابل روش های مدیریتی متمرکز و غیرمتمرکز به دولتمردان و مدیران ارشد و اساتید دانشگاه ها و متخصصان علوم مدیریتی و اقتصاد معرفی نموده ام که حلقه مفقوده توسعه و پیشرفت کشورهای توسعه نیافته محسوب میشود .

مضافا این که این رهیافت علمی سازمان های اداری ، اجرائی و آموزشی کشورهای توسعه یافته را نیز به شدت متحول خواهد داد .شایان ذکر است این رهیافت جدید در کتابی با همین عنوان تالیف اینجانب به تمام دانشگاهها ، مدیران و دست اندرکاران امور اداری ، تعلیم و تربیت منابع انسانی و امور اقتصادی جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است.

تمام دولت ها در تمام کشورهای جهان

اعم از توسعه یافته و توسعه نیافته

در نهایت به این رهیافت علمی متوسل خواهند شد !!؟
کوروش آقاخانی




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:partonic.com

مطالب پیشنهادی :
دفترچه سوالات کنکور دکتری 93 منتشر شد
پسرم جلد پفک لیس می‌زند
وارد شدن کاترین اشتون به تهران + عکس
هواپیمای مالزیایی با سرنشینانش مفقودشد
صدمین سالگرد شرکت خودروسازی مازراتی در تهران + عکس