انتشار کارت شرکت در کنکور سراسری از فردا
توکلی اظهار داشت: فهرست رشته های دارای شرایط خاص که به روش متمرکز دانشجو می پذیرند به طور جداگانه از فردا یکشنبه اول تیرماه بر روی سایت سازمان قرار داده می شود
مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد کارت شرکت در آزمون سراسری امسال تمامی داوطلبان گروه های آزمایشی پنج گانه به همراه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون یاد شده از فردا(یکشنبه) یکم تا چهارم تیرماه 93 برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.
 
حسین توکلی اعلام این خبر افزود: تمامی داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون برای پرینت کارت شرکت در آزمون خود باید در تاریخ تعیین شده به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام و شماره شناسنانه یا شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام، نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شناسنانه یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون خود تهیه کنند.
 
وی تصریح کرد: داوطلبانی که در 2 یا سه گروه متقاضی شده اند باید علاوه بر کارت گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد برای پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی دوم یا دوم و سوم خود اقدام کنند.
 
به گفته مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور، هرداوطلب پس از دریافت کارت شرکت در آزمون باید اطلاعات مندرج در کارت شرکت در آزمون خود را مطابق با اطلاعیه این سازمان که از روز دوشنبه 26 خرداد بر روی سایت این سازمان قرار گرفته و در نشریه پیک سنجش منتشر شده، برحسب مورد بررسی و در صورت مغایرت با توجه به مفاد اطلاعیه توجه شود.
 
این اطلاعیه قرار است روز دوشنبه هفته جاری دوم تیرماه نیز بار دیگر در نشریه پیک سنجش منتشر شود.
 
توکلی اظهار داشت: فهرست رشته های دارای شرایط خاص که به روش متمرکز دانشجو می پذیرند به طور جداگانه از فردا یکشنبه اول تیرماه بر روی سایت سازمان قرار داده می شود تا داوطلبان این گونه رشته ها در صورت واجد شرایط بودن و علاقه مند بودن براساس ضوابط مربوط حداکثر تا پایان روز سه شنبه 10 تیرماه 93 نسبت به انتخاب رشته محل های گروه آزمایشی مربوط که گزینش آنها به روش متمرکز و با شرایط خاص صورت می گیرد، اقدام و در فرم مربوط مشخص کنند.
 
وی اضافه کرد: آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام در آزمون موفق به اعلام علاقه مندی برای شرکت در دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی نشده اند، می توانند با پرداخت مبلغ 58 هزار ریال به وسیله کارت های عضو شتاب و از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش و در قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به علامت گذاری بند مذکور از تاریخ اول تیرماه تا هفتم تیرماه اقدام کنند.
 
مشاور عالی رییس سازمان سنجش کشور خاطرنشان کرد: آن دسته از داوطلبان علاقه مند به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق آزمون دانشجو می پذیرد، باید ضمن شرکت در آزمون و پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سال 93 و دریافت کارنامه برای انتخاب رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه مذکور به سایت مرکز آزمون این دانشگاه مراجعه کنند.
 
 داوطلبان کارت آزمون و کارت ملی به همراه داشته باشند
 توکلی تاکید کرد: برای شرکت در آزمون سراسری سال 93 همراه داشتن کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی یا شناسانه عکس دار و ارائه آن الزامی است.
 
وی به تمامی داوطلبان توصیه کرد که مندرجات دفترچه راهنمای آزمون سراسری سال 93 را که به همراه کارت شرکت در آزمون بر روی سایت این سازمان قرار داده شده و قابل مشاهده و پرینت است را دقیقا مطالعه کنند.
 
مشاور عالی رییس سازمان سنجش درباره محتویات دفترچه راهنما اظهار داشت: کلیاتی درباره برگزاری آزمون، آشنایی با پاسخنامه و نحوه علامت گذاری و پاسخگویی به سوالات، تعداد سوالات، چگونگی حضور در آزمون و ساعت و تاریخ برگزاری آزمون و توضیحات لازم دیگر در این زمینه در دفترچه راهنما درج شده است.
 
توکلی گفت: هر داوطلب برای حضور در آزمون سراسری علاوه بر اصل کارت شرکت در آزمون، کارت ملی یا شناسانه عکس دار،چند مداد سیاه پررنگ، چند مدادتراش و پاک کن و یک سوزن به همراه داشته باشد.
 
وی افزود: هر داوطلب ضرورت دارد با توجه به گروه انتخابی و شماره داوطلبی که در بالای کارت شرکت در آزمون وی هم به عدد و هم به حروف نوشته شده و آدرس محل برگزاری آزمون که در ذیل کارت شرکت در آزمون درج شده است، نسبت به شناسایی حوزه امتحانی اقدام کرده تا در روز برگزاری آزمون با آرامش کامل در جلسه حاضر شود.
 
مشاور عالی رییس سازمان سنجش همچنین به تمامی داوطلبان شهرستان های بزرگ مانند تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و نظایر آن اکیدا توصیه کرد که حتما یک روز قبل از اجرای آزمون سراسری، حوزه امتحانی خود را شناسایی و به موقع در حوزه مربوطه حاضر باشند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
جزییات توزیع کارت کنکور سراسری 93
لباس جنگ آیت‌الله مصباح یزدی در جنگ با حسن روحانی
امیر داعش در موصل کشته شد
کودکان قربانیان بی گناه جنگ و خشونت + عکس
ترویج فساد و گناه در اردوهای مختلط