چرا وزیر علوم باید استیضاح شود؟؟؟
عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر در مجلس فضای نامناسب دانشگاه‌ها و وضعیت رفاهی دانشجویان، عزل و نصب‌های سیاسی و کاهش رشد علمی دانشگاه‌ها را دلیل استیضاح وزیر علوم برشمرد.
نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگویی، با اشاره به طرحی جمعی از نمایندگان مجلس برای استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: وزیر علوم براساس قانون وظایف خاصی برعهده دارد که باید به این وظایف عمل کند و طبیعتا اولین وظیفه وزیر علوم نیز فراهم کردن آرامش برای دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان است.

وی با تأکید براینکه ورود به عرصه‌های سیاسی و عزل و نصب‌های سیاسی دانشگاه را دچار مخاطره می‌کند، گفت: اگر وزیری در طول یک مدت نتوانست روال مناسبی را در حوزه کاری خود پیش ببرد طبیعتا مورد سوال نمایندگان قرار می‌گیرد و این حق طبیعی نمایندگان است که وقتی به یک وزیر اعتماد کردند و وزارت یک وزارتخانه را به وی سپردند، خواهان انجام وظایف وزیر باشند.

این نماینده مجلس با تأکید براینکه سیاسی جلوه دادن استیضاح نمایندگان کار درستی نیست، گفت: طرح استیضاح نمایندگان گامی در جهت بهتر شدن فضای دانشگاه‌هاست و مجلس در این زمینه وظیفه و مسئولیت دارد. از طرفی وقتی مجلس به یک وزیر رأی می‌دهد، انتظار دارد که آن وزیر به گونه‌ای عمل کند که اعتماد مجلس به وی استمرار داشته باشد و اگر طوری عمل شود که این اعتماد سلب شود، نمایندگان حق قانونی دارند که وزیر را مورد سوال و یا استیضاح قرار دهند.

جمیری با اشاره به فضای نامناسب دانشگاه‌ها، وضعیت رفاهی دانشجویان را دچار مشکل دانست و گفت: متأسفانه دانشگاه‌ها در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند؛ شهریه‌ها بالا رفته و عزل و نصب‌های سیاسی، کاهش رشد علمی دانشگاه‌ها را در پی داشته و مشخص است که حرکت نامتوازن در دانشگاه‌ها به ضرر دانشگاه و فضای علمی کشور می‌انجامد.بنابراین نمایندگان قصد دارند تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید، شرایطی را فراهم کنند که این وضعیت اصلاح شود.

وی برهمین اساس تأکید کرد: متأسفانه در این مدت وزیر علوم سعی نکرد با ایجاد آرامش در درون دانشگاه‌ها، فضا را مدیریت کند و شاهدیم بسیاری از دانشگاه‌ها دچار التهاب شده‌اند. براین اساس وزیر باید بداند که مأموریت وی تنها جابه‌جایی مدیران نیست البته اگر مدیری کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهد طبیعتا باید برداشته شود اما دلیلی ندارد، وقتی یک مدیر کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، جابجا شود لذا اینگونه اقدامات سیاسی عمل کردن در فضای دانشگاه است.

این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: مجلس خواهان ایجاد فضای علمی در درون دانشگاه‌ها است و تأکید دارد که برخوردها سیاسی و نامتوازن نباشد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com

مطالب پیشنهادی :
سرانجام قانون حذف کنکور به کجا رسید؟؟؟
اظهارات مشاور احمدی‌نژاد درباره رفع حصر و مشایی
لابیِ گسترده بابک زنجانی
گفتگوی متفاوت و خواندنی با یک شرخر
تبلت‌های ارزان، یکه‌تاز بازار ایران