آغاز ثبت نام پذیرش بدون آزمون در کارشناسی ارشد
از شروع ثبت ‌نام تا هر زمان (حتی زمان فارغ‌التحصیلی) چنانچه مشخص شود متقاضی براساس آیین نامه مذكور و كلیه مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واجد شرایط نبوده است، قبولی وی لغو خواهد شد
فرآیند ثبت نام پذیرش بدون آزمون ورودی متقاضیان واجد شرایط برای ورود به مقطع كارشناسی ارشد سال تحصیلی 94-93 از 15 تیرماه آغاز شده و تا 31 تیرماه ادامه دارد.دانشجویان واجد شرایط آیین نامه باید قبل از اسكن تقاضانامه و بارگذاری آن در سایت سازمان، جهت تایید و مهر آن به دانشگاه فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند.

به متقاضیان پیشنهاد می شود به دلیل محدودیت ظرفیت موجود دانشگاهها، انتخابهای خود را افزایش دهند. لزوماً تمام متقاضیان ثبت‌نام شده جایابی نخواهند شد. جایابی توسط سازمان صرفاً برای دانشگاه‌ها و موسساتی صورت می‌گیرد كه مستقیماً اقدام به پذیرش دانشجو براساس آیین نامه مذكور نکرده اند.

از شروع ثبت ‌نام تا هر زمان (حتی زمان فارغ‌التحصیلی) چنانچه مشخص شود متقاضی براساس آیین نامه مذكور و كلیه مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واجد شرایط نبوده است، قبولی وی لغو خواهد شد .

در صورت وجود هرگونه مغایرت بین اطلاعات درج شده در تقاضانامه اسكن شده متقاضیان و اطلاعات وارد شده برای ثبت‌ نام در سایت سازمان داوطلب از فرآیند جایابی توسط سازمان حذف خواهند شد .

در صورت مغایر بودن اطلاعات تقاضانامه اسكن شده با اصل تقاضانامه برای ارائه به دانشگاه معرفی شده، قبولی داوطلب لغو خواهد شد .

متقاضیانی كه از سوی دانشگاه‌ها اقدام به پذیرش کرده اند و اسامی آنها از طرف دانشگاه به این سازمان اعلام شده است از فرآیند جایابی توسط سازمان حذف خواهند شد.

چنانچه اطلاعات ثبت نامی داوطلبی توسط سازمان سنجش تأیید شده باشد، داوطلب مجاز نیست که اطلاعات خود را ویرایش کند. دانشجو یا فارغ التحصیلان هر یك از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، مجاز به ثبت نام در این سیستم نیستند.

وضعیت پذیرش دانشگاهها و کد رشته محل های موجود برای انتخاب رشته در قسمت اطلاعات مورد نیاز قرار داده شده است که لازم است پیش از شروع فرآیند ثبت نام توسط متقاضی مورد توجه قرار گیرد.

قبل از انتخاب رشته شرایط و ضوابط كد رشته محل های انتخابی مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته كارشناسی ارشد سال 1393 را مطالعه و پس از آن اقدام به انتخاب رشته کنند.

كلیه متقاضیانی كه مشمول آیین‌نامه شماره 22354/و در تاریخ 2 خرداد 91 برای ورود به مقطع كارشناسی ارشد هستند و موفق به اخذ پذیرش از هیچ دانشگاهی نشده‌اند، می‌توانند جهت ثبت‌نام با در نظر گرفتن كلیه شرایط آیین نامه و مصوبات مربوطه كه قبلاً در سایت سازمان اطلاع رسانی شده است طبق فرآیند اقدام کنند.

در حال حاضر 273 دانشگاه، پژوهشگاه و موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ظرفیت خود را برای جایابی اعلام کرده اند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
صف‌ آرایی بر سر حجاب در دانشگاه آزاد
توکلی دست به عصا شد +عکس
با قیمت جدید خودرو در خارج چه می‌توان خرید؟
شباهت نوه صدام و ابوبکر البغدادی+عکس
گناه بزرگ وزیر علوم مشخص شد!