خون دانشجویانِ پولدار انگلیسی رنگین‌تر است
آمار نشان می‌دهد سالانه 2000 نوجوان نیازمند انگلیسی به دلیل شرایط بد اقتصادی از راهیابی به دانشگاه‌های ممتاز باز می‌مانند.
در گزارش جدیدی که از سوی کمیسیون جنبش اجتماعی و فقر کودکان انگلیس منتشر شده، سالانه تعداد 2200 دانش‌آموز محروم کمتری امکان ورود به دانشگاه‌های مطرح را می‌یابند. این تحقیق که توسط مرکز مطالعات اقتصادی انجام شده، اطلاعات مربوط به 520 هزار و 984 کودک متولد سال‌های 1991 تا 1992 میلادی را مورد بررسی قرار داده و مشخص شد تعهدات پیشین آنها نسبت به دانش‌آموزان مستعد اما نیازمند مدارس ابتدایی در زمان تحصیل این دانش‌آموزان صرفا پس از رسیدن به مقطع متوسطه رنگ می‌بازند.

این مطالعه نشان می‌دهد از مجموع 8000 دانش آموز 11 ساله مستعد خانواده‌های نیازمند تنها 900 نفر فرصت ورود به دانشگاه‌های مطرح را می‌یابند.

به نقل از تایمز هایر اجوکشین، «آلن میلبورن»، دبیر کمیسیون جنبش اجتماعی و فقر کودکان انگلیس می‌گوید: این بدین معناست که انگلیس با نگاه مادی خود در حال از دست دادن استعدادهای جوان است چرا که سالانه 2000 دانش آموز بسیار مستعد اما از خانواده‌های کم‌بضاعت که در مقطع ابتدایی وضعیت تحصیلی بسیار خوبی دارند در مقطع متوسطه از راهیابی به مدارس باکیفیت بازمانده و در نتیجه فرصت ورود به دانشگاه‌های مطرح و باکیفیت را پیدا نمی‌کنند. یافته‌های این مطالعه همچنین نشان می‌دهد دانشجویانی که سابقه مالی خانوادگی ضعیف دارند در مقایسه با دانشجویان مرفه‌تر، نمرات پایین‌تری کسب می‌کنند.

کارشناسان دلیل این مسئله را اینگونه عنوان می‌کنند که برای دانشجویان نیازمند در دانشگاه‌های مطرح امکاناتی ارائه می‌شود که با وجود ادعای کیفیت بالا، بسیار بی‌کیفیت‌تر از شرایط و امکاناتی است که به دانشجویان مرفه به لحاظ مالی ارائه می‌شوند. از سوی دیگر یک دلیل ساده‌تر نیز می‌تواند این مسئله باشد که دانشجویان فقیرتر تمایل کمتری برای ثبت نام در دانشگاه‌های معروف و مطرح دارند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
آغاز ثبت نام پذیرش بدون آزمون در کارشناسی ارشد
رواج فرستادن قلیان با پیک موتوری!+ عکس
بحران تجرد قطعی در زنان ایرانی
به اینجا می گن ته دنیا....
پنج غلط در مورد برنامه هسته‌ای ایران