دانشگاه آزاد از پاسداران رفت
در طرح تجمیع، امکانات رفاهی مختلفی مانند سلف سرویس، مسجد، سالن همایش، ورزشگاه، سالن اجتماعات، ساختمان فرهنگی و... برای کارکنان و استادان دانشگاه در نظر گرفته شده است.
: ساختمان‌های مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی پس از سال‌ها جا خوش‌کردن در خیابان پاسداران، در منطقه پونک تهران تجمیع شدند. اقدامی که به گفته مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی با پیشرفت 95درصدی و رضایت 85درصدی کارکنان این دانشگاه همراه بوده است.

ساختمان‌های مرکزی این دانشگاه از ابتدای تاسیس آن در خیابان پاسداران تهران و در 13 ساختمان با مساحتی به شعاع 12کیلومتر پراکنده بودند. حالا به گفته محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی فعالیت‌های اداری در این دانشگاه در منطقه پونک و در مجاورت واحد علوم تحقیقات تهران صورت می‌گیرد.

در همین رابطه محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی می‌گوید: طرح تجمیع باعث افزایش استانداردهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی شده است و این طرح با موفقیت 95درصدی انجام شد و بقیه مشکلات نیز در حال رفع‌شدن است. معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تجمیع سازمان مرکزی با موفقیت انجام شده، اظهار کرد: طرح تجمیع، یک موضوع جدید نبوده و از زمان مدیران پیشین دانشگاه نیز مطرح بوده است. مهندس هاشمی درباره ضرورت تجمیع سازمان مرکزی گفت: پیش از این ساختمان‌های اداری و معاونت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه پاسداران در 13 ساختمان با مساحتی به شعاع 12کیلومتر پراکنده بودند. به همین سبب مدیران سابق نیز به‌دنبال تمهیداتی برای ایجاد یک سازمان مرکزی بودند تا بتوانند کارمندان را در یک مجتمع اداری متمرکز کنند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به مزایای طرح تجمیع سازمان مرکزی پرداخت و گفت: در طرح تجمیع، امکانات رفاهی مختلفی مانند سلف سرویس، مسجد، سالن همایش، ورزشگاه، سالن اجتماعات، ساختمان فرهنگی و... برای کارکنان و استادان دانشگاه در نظر گرفته شده است که پیش از این کارمندان در ساختمان‌های قدیمی پاسداران از این امکانات برخوردار نبودند. وی با بیان اینکه ساختمان‌های پاسداران، قدیمی و بعضا با عمر 50سال بودند و کاربری اداری نداشتند، افزود: این ساختمان‌ها حتی فاقد امکانات ایمنی مانند پله فرار، سیستم اطفای حریق و... بودند که قابلیت پیشگیری از حوادث احتمالی یا کنترل آنها را نداشتند.

تغییر وضعیت بوروکراسی پیچیده در سازمان مرکزی

مهندس هاشمی تکریم ارباب‌رجوع را یکی دیگر از مزایای این طرح دانست و گفت: متاسفانه بوروکراسی پیچیده سازمان مرکزی و ساختمان‌های پراکنده باعث شده بود ارباب‌رجوع برای انجام یک کار اداری به چندین ساختمان مراجعه کند که با اجرای این طرح، این مشکل مرتفع شد و در بسیاری از هزینه‌های مختلف مانند نیروی انسانی و حمل‌ونقل صرفه‌جویی شد. معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، ارتباط مستقیم مدیریت دانشگاه با کارمندان، معاونان و مدیران، افزایش کارآیی کارمندان، کاهش مصرف انرژی و تسهیل مکاتبات درون‌سازمانی را از دیگر مزایای این طرح برشمرد. وی با بیان اینکه طرح تجمیع باعث افزایش استانداردهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی شده است، گفت: خوشبختانه این طرح با موفقیت 95درصدی انجام شد که باقی مشکلات نیز در حال رفع‌شدن است.

مهندس هاشمی خاطرنشان کرد: در سایت پونک 30درصد بیشتر از فضای قبلی در اختیار معاونت‌ها و کارکنان سازمان مرکزی قرار گرفته است. وی با بیان اینکه طرح تجمیع سازمان مرکزی پس از تکمیل و افتتاح 20هزارمتر فضای آموزشی و اداری در واحد علوم تحقیقات انجام شد، گفت: قبل از انتقال سازمان مرکزی به واحد علوم تحقیقات، 20هزار متر فضای اداری و آموزشی در اختیار واحد علوم تحقیقات قرار گرفت و تا آخر شهریور نیز 20هزار متر دیگر مانند کتابخانه و بخش اداری اضافه خواهد شد. مهندس هاشمی درباره امکانات سایت پونک گفت: حدود 40هزار مترمربع در سه ساختمان اداری تحت عنوان بلوک‌های 1-2-3، 20هزار مترمربع ساختمان فرهیختگان و پارکینگ طبقاتی با ظرفیت هزارو700 خودرو در اختیار کارکنان سازمان مرکزی قرار گرفته است. وی با بیان اینکه در مدیریت جدید دانشگاه از مهر 92 تا امسال نزدیک به 170هزار متر ساختمان تکمیل و در اختیار دانشگاه آزاد قرار گرفته است، گفت: در دو سال گذشته رکودی جدی در ساخت‌وسازهای واحد علوم تحقیقات به وجود آمده بود که خوشبختانه توانستیم پروژه‌ها را دوباره فعال کنیم و کم‌کم در اختیار دانشگاه قرار دهیم.

مهندس هاشمی با اشاره به رضایت حدود 85درصد از کارکنان سازمان مرکزی از انتقال به سایت پونک، تصریح کرد: در نظرسنجی که چند روز گذشته توسط دکتر میرزاده از پرسنل دانشگاه انجام شد، تنها حدود 15درصد از آنها از این انتقال ناراضی بودند چراکه ملک مسکونی شان در شرق تهران واقع بود و بقیه پرسنل رضایت داشتند. معاون عمرانی افزود: در مجموع حدود 60هزار مترمربع در اختیار کارکنان سازمان مرکزی قرار گرفته است. طبق استانداردهای جهانی برای هر کارمند فضایی حدود 10 متر و پنج‌سانتیمتر مشاعات در نظر می‌گیرند و این در حالی است که در سایت پونک حدود 1500نفر در 30هزار مترمربع (60هزار مترمربع با مشاعات) مشغول کار هستند. اخبار تکمیلی پیرامون تجمیع ساختمان‌های دانشگاه آزاد مستقر در تهران مانند تهران مرکز، غرب، شمال، واحد پزشکی و واحد مجازی و تبدیل به احسن کردن املاک مازاد دانشگاه برای کمک به اجرای طرح تجمیع متعاقبا ارایه می‌شود.

واحد‌های تهران تجمیع می‌شوند

علاوه بر بحث تجمیع مراکز اداری دانشگاه آزاد، این دانشگاه به‌تازگی به‌دنبال تجمیع واحد‌های تهران خود است. محسن هاشمی دراین‌باره می‌گوید: واحدهای تهران غرب، مرکز، شمال، پزشکی از یک ساختمان مناسب و متناسب با شأن دانشگاه برخوردار نیستند به گونه‌ای که این واحدها در 53 ساختمان و در مساحت 300 کیلومترمربع در تهران پراکنده‌اند.

وی افزود: در واحد تهران مرکز حدود 50هزار دانشجو، تهران شمال بیش از 20هزار دانشجو، تهران پزشکی حدود 20هزار دانشجو و در مجموع حدود 100هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تهران مشغول به تحصیل هستند اما با این وجود هیچ‌یک از این واحدها دارای فیزیک و نمای مشخص نیستند. مهندس هاشمی با بیان اینکه دانشگاه محل تعامل دانشجو با محیط اطرافش است، گفت: دانشگاه دومین محیط زندگی دانشجو به شمار می‌رود. باید بتواند از محل تحصیلش لذت برده، به آن افتخار کند و فضای مناسبی برای تعامل با استادان و دانشجویان دیگر در اختیار داشته باشد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی وضعیت واحدهای واقع در شهرستان‌ها را مناسب دانست و گفت: دکتر جاسبی در توسعه دانشگاه آزاد اسلامی زحمات بسیاری کشیدند. پس از ایشان نیز دکتر میرزاده با توجه به سابقه عضویت در هیات امنا و هیات موسس و همچنین آشنایی با محیط دانشگاه، موضوع تجمیع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادند.

وی افزود: به همین سبب طرح تجمیع سازمان مرکزی و واحدهای تهران اولین دستور رییس دانشگاه آزاد اسلامی به معاونت عمرانی بود که قرار شد اجرای این پنج طرح با اولویت ویژه ظرف مدت چهارسال انجام پذیرد. خوشبختانه با پیگیری‌های مجدانه ایشان، تجمیع سازمان مرکزی با موفقیت انجام شد.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: sharghdaily.ir

مطالب پیشنهادی :
چرا دیوان محاسبات اصراری بر پیگیری تخلف متهمان دانشگاه ایرانیان ندارد؟؟؟
امروز به روایت روزنامه ها 93/04/29 + تصاویر
مثبت ترین بخش عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای در وین6
وزش باد و گرد و خاک از امروز در تهران
شبیه‌سازی گفت‌وگوی جان کری و اوباما