زمان انتشار کارنامه کنکور سراسری
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: نتیجه اولیه آزمون سراسری سال 93 به صورت کارنامه تنظیم شده و در روز یکشنبه 12 مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: نتیجه اولیه آزمون سراسری سال 93 به صورت کارنامه تنظیم شده و در روز یکشنبه 12 مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. دکتر حسین توکلی در گفتگویی افزود: هر یک از داوطلبان آزمون می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش و وارد شدن به بخش مشاهده کارنامه نتیجه علمی (اولیه) با وارد کردن اطلاعات آزمونی و مشخصات فردی یا شماره مشخصات داوطلبی یا مشخصات کارت اعتباری ثبت نام شامل شماره های داوطلبی و شماره پرونده و رمز عبور و شماره شناسنامه نسبت به مشاهده و پرینت کارنامه خود اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: مهلت انتخاب رشته اینترنتی به داوطلبان واجد شرایط از 15 مرداد ماه آغاز شده و تا 20 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

توکلی افزود: داوطلبان واجد شرایط می توانند برای ثبت کدرشته های انتخابی در فرم انتخاب رشته اینترنتی در مهلت اعلام شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی یا گروه های آزمایشی ذی ربط کدرشته های مربوط را از گروه های مجاز به ترتیب اولویت علاقه انتخاب کنند. داوطلبان باید ابتدا کدرشته های انتخابی را در فرم پیش نویس درج کرده و پس از تایید صحت آن به سایت سنجش مراجعه کرده و نسبت به درج کدرشته های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: ترتیبی اتخاذ شده است که حداقل دو تا سه روز قبل از آغاز فرآیند انتخاب رشته دفترچه شماره 2 یا همان دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت سنجش قرار گیرد. ضمنا با هماهنگی های به عمل آمده با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تعدادی دفترچه نیز چاپ و توزیع می شود که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی افزود: هر داوطلب باید برای کنترل کدرشته های انتخابی خود به اولویت انتخابی مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه، شهرهای محل تحصیل و دوره های انتخابی دقت کافی داشته باشد و پس از طی فرآیند انتخاب رشته با دریافت رسید 15 رقمی آن را تکمیل کند.

توکلی با اشاره به وضعیت انتخاب رشته رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آن دسته از داوطلبان که مایل به انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد هستند باید پس از اعلام کارنامه برای انتخاب این دسته از کدرشته ها با "کد دسترسی" مندرج در کارنامه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کرده و با مشاهده ضوابط مربوطه نسبت به انتخاب این کدرشته ها اقدام کند.

توکلی اظهار داشت: برای انتخاب دانشجو بر اساس ضوابط به دو روش عمل می شود. در روش اول گزینش دانشجو در کدرشته محل هایی که پذیرش با آزمون (نمرات آزمون و اعمال قطعی سوابق) صورت می گیرد. در روش دوم پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی خواهد بود که توضیحات کافی در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری درج شده است.

وی خاطر نشان کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان رشته های متمرکز آزمون سراسری در نیمه دوم شهریور ماه از طریق سایت آزمون سنجش منتشر خواهد شد.

توکلی درباره پذیرش رشته های نیمه متمرکز آزمون سراسری تاکید کرد: اسامی چند برابر ظرفیت این دسته از رشته ها در 15 مهر ماه منتشر خواهد شد و پس از برگزاری بخش های مصاحبه، آزمون عملی، آزمون شفاهی و سایر روش های گزینشی در 14 دی ماه 93 اعلام خواهد شد.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
دانشگاه آزاد از پاسداران رفت
ماه رمضان قیمت مسکن را کاهش داد
ظریف:‌ بازی مذاکراتی راه و روش ما نیست
اوقات شرعی روز بیست و پنجم ماه رمضان
روز قدس عزای عمومی اعلام می‌شود