آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری 93 از امروز
مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ از امروز به مدت ۸ روز آغاز شد.
 مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1393 از امروز به مدت 8 روز آغاز شد. بر اساس این گزارش داوطلبان پس از اطلاع از نتایج اولیه و تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی(دفترچه شماره 2) گروه آزمایشی مربوطه و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی (این دستورالعمل از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش قابل دریافت است) کد رشته محل‌های مورد نظر خود را براساس ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده، استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب می‌کنند.

داوطلبان می‌توانند رشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کد رشته محل‌های انتخابی خود را به مدت 8 روز، از امروز چهارشنبه 15 مردادماه تا 22 مردادماه براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.

داوطلبان می‌توانند براساس ضوابط، کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود را از بین رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز یا گروه‌های آزمایشی مجاز در دوره‌های مختلف روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی و بین الملل دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه ویژه فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش و پرورش انتخاب کنند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد
همچنین انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌محل‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد از روز 21 مردادماه آغاز می‌شود، انتخاب داوطلبان شامل 20 رشته محل است که از طریق سایت این مرکز به نشانی www.azmoon.org انجام می‌شود.

در کارنامه داوطلبان آزمون سراسری سال 93، کد پیگیری برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد وجود دارد که داوطلبان با وارد کردن آن کد در سایت مرکز آزمون این دانشگاه ، می‌توانند انتخاب رشته کنند.بیش از 95 درصد ظرفیت دانشگاه آزاد امسال بدون آزمون است.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tasnimnews.com

مطالب پیشنهادی :
غایبان کنکور مجاز به انتخاب رشته شدند
افتتاح نخستین شهربازی کوهستانی در البرز
اختلاف منافع کشورهای 1+5 فرصتی برای ما
آتش‌سوزی زندان شهرکرد عمدی بود
اجرت تراشیدن ریش چانه حرام است