15 دانشگاه حمایت خود را از وزیر علوم را اعلام کردند
شوراهای صنفی 15 دانشگاه با انتشار بیانیه های مشترک در حمایت از عملکرد رضا فرجی دانا در وزارت علوم آورده اند: بازی های سیاسی و جناحی نباید وارد فضای دانشگاه شود.
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه های علامه طباطبایی، امیرکبیر، صنعتی شریف، شیراز، گیلان، تبریز، ارومیه، صنعتی اصفهان، زنجان، لرستان، امام خمینی قزوین، دامغان، یاسوج، بابل و شاهرود امضا کنندگان این بیانیه هستند.

ایرنا: شوراهای صنفی 15 دانشگاه با انتشار بیانیه های مشترک در حمایت از عملکرد رضا فرجی دانا در وزارت علوم آورده اند: بازی های سیاسی و جناحی نباید وارد فضای دانشگاه شود.

در این بیانیه آمده است: عملکرد هشت ساله دولت قبل در دانشگاه ها، نتیجه ای جزخون در دل کسانی که دل در گرو اعتلای وضعیت دانشگاه و کشور دارند، نداشت.

در ادامه آمده است: فضای اسفبار دانشگاه که نتیجه بی قانونی، بی تدبیری و برخوردهای سلیقه ای بود تأثیراتی منفی در ایفای نقش دانشگاه به عنوان مهمترین عامل در توسعه و بالندگی کشور گذاشت.

شوراهای صنفی 15 دانشگاه در بیانیه خود افزوده است: همین امر جامعه دانشگاهی و نیز ملت شریف ایران را برآن داشت تا با اعتماد به شعارها و وعده های دکتر روحانی به دنبال بازگشت قلب تپنده کشور به مسیر واقعی خود برآیند و بی شک یکی از مهمترین این شعارها بهبود فضای علمی و فرهنگی دانشگاه ها بود.

در این بیانیه آمده است: با قرار گرفتن دکتر فرجی دانا در رأس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امید به انجام این وعده ها در دل دانشگاهیان زنده شد اما حال با گذشت کمتر از یک سال از وزارت ایشان و درپی آن، ترمیم بخشی از ضربات وارده به پیکره دانشگاه در سال های پیشین، یک بار دیگر شاهد منفعت طلبی عدهای هستیم که سعی دارند با استیضاح وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه و به تبع آن کشور را قربانی منافع شخصی و سیاسی خود کنند.

در این بیانیه مطرح شده است: اکنون امضا کنندگان این بیانیه که اکثریتی از شوراهای صنفی دانشگاه های کشور هستند به مثابه بخش بزرگی از جامعه دانشگاهی از عملکرد وزارت علوم در یکسال گذشته دفاع می کنند و به عنوان تشکل های کاملا مستقل و غیرسیاسی دانشگاه ها، مخالفت خود را از ورود این گونه بازی های سیاسی و جناحی به فضای دانشگاه ها اعلام می دارند.

شورای صنفی دانشجویی دانشگاه های علامه طباطبایی، امیرکبیر، صنعتی شریف، شیراز، گیلان، تبریز، ارومیه، صنعتی اصفهان، زنجان، لرستان، امام خمینی قزوین، دامغان، یاسوج، بابل و شاهرود امضا کنندگان این بیانیه هستند.

مجلس شورای اسلامی سه شنبه این هفته برای استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری تشکیل جلسه می دهد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
سرنوشت عجیب فرجی دانا!
دیپلمات سابق آمریکا به تیم مذاکرات ایران نامه نوشت
ابطحی: خدا کند فرجی دانا همه چیز را بگوید
همخانه شدن مجردهای غریبه در زندگی سفید!
چرا زنجانی اینقدر بی خیال است ؟؟؟