ظریف پیگیر وضعیت دانشجویان ایرانی شد
اودیسه نورهیم سفیر جدید نروژ در جمهوری اسلامی ایران امروز 24 شهریور ماه با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ایشان کرد.
وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد. در ادامه دکتر محمد جواد ظریف ضمن انتقاد از اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ اظهار داشت: اخراج دانشجویان ایرانی بر افکار عمومی و محافل دانشگاهی ما تاثیر منفی داشته و این به ضرر نروژ می‌باشد. در این زمینه لازم است نروژ از ادامه این روند جلوگیری نماید زیرا دانشجویان ایرانی برای تحصیل در آن کشور حضور دارند.

اودیسه نورهیم سفیر جدید نروژ با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که بتواند کمک نماید که روابط دو کشور در تمام ابعاد توسعه بیشتری یابد.

وی در رابطه با مشکلات دانشجویان ایرانی گفت: قبل از ترک نروژ با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلو در این رابطه گفتگو کرده و از وضعیت دانشجویان مطلع و بدنبال راهکاری برای حل مشکل می‌باشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که تمهیداتی ایجاد شود که دانشجویان ایرانی در آینده گرفتار این مشکلات نشوند.

در ادامه سفیر جدید نروژ در کشورمان بر اهمیت افزایش همکاری بین ایران و نروژ لزوم تبادل هیاتها در سطوح مختلف بین دو کشور تاکید کرد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
پاسخ سازمان سنجش به معترضان کنکوری‌
پس‌لرزه‌های نامه خاتمی در صحنه سیاسی
عیادت مجازی ده ها هزار نفر از رهبر انقلاب
پس‌لرزه‌های نامه خاتمی در صحنه سیاسی
گشت ارشاد 4000 نفری انصار حزب الله در راه است