نباید مسائل سیاسی به دانشگاه راه یابد
محمد کرمی‌راد اظهار کرد: نمی‌توان گفت که دانشجویان عضو حزبی نباشند یا از احزاب تاثیر نگیرند ،اما باید این هوش را داشته باشند که از چالش‌های سیاسی بیرون دور باشند و اجازه کشیده شدن مسائل سیاسی را به درون دانشگاه‌ها ندهند.
یک نماینده پیشین مجلس تصریح کرد که دانشگاهیان باید از کشیده شدن مسائل سیاسی به داخل دانشگاه خودداری کنند. محمد کرمی‌راد درباره نحوه تعامل جنبش دانشجویی با احزاب، اظهار کرد: نمی‌توان گفت که دانشجویان عضو حزبی نباشند یا از احزاب تاثیر نگیرند ،اما باید این هوش را داشته باشند که از چالش‌های سیاسی بیرون دور باشند و اجازه کشیده شدن مسائل سیاسی را به درون دانشگاه‌ها ندهند.

وی اضافه کرد: قانون احزاب کاملا روشن است و مجلس هم تلاش می‌کند قانون جدید احزاب را اصلاح کند. طبیعتا احزاب در چارچوب نظام و آزادی‌هایی که تعریف شده می‌توانند فعالیت کنند و دانشجویان هم در این چارچوب می‌توانند همکاری داشته باشند. تضارب افکار و ایده‌ها یک مساله طبیعی است، اما باید تعاریف رعایت و خطوط قرمز حفظ شود.

کرمی‌راد همچنین تاکید کرد: دانشجویان نباید اجازه دهند آنها که ساختارشکنی می‌کنند بخصوص اهالی فتنه‌ای که دست بیگانگان در اقدامات آنها کاملا روشن بود، بتوانند در دانشگاه جولان بدهند. دانشجو باید با یک بینش آگاهانه و دقیق تعاملی سازنده با احزاب داشته باشد.

وی با بیان این‌که فصل‌الخطاب در همه مسائل مقام معظم رهبری است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همیشه نشست‌های صمیمانه و خوبی با دانشجویان داشته‌اند و رهنمودهایی را فرموده‌اند. دانشگاه‌ جایی نیست که افراد بخواهند در آن بهره‌برداری‌های سیاسی خاص خود را انجام دهند. دانشجو علاوه بر این‌که باید سیاسی باشد و بصیرت و آگاهی نسبت به تحولات داخلی و خارجی داشته باشد و فعالیت‌ها را جامع نگاه کند، اما پیش از هر چیز باید به منویات و نظرات مقام معظم رهبری توجه کند تا توقعات ایشان از دانشگاه‌ها برطرف شود.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به انتخاب فرهادی به عنوان وزیر علوم، گفت: امیدوارم آقای فرهادی در این مسئولیت خود موفق باشند. توقع این است که فرهادی میدان کار برای توسعه علم، فناوری و بخصوص توسعه پژوهشی را فراهم کند و مجلس هم همان‌طور که قاطعانه رای اعتماد داد، از وزیر جدید حمایت لازم را داشته باشد. دادن بودجه مناسب می‌تواند تاثیر زیادی در عملکرد وزارت علوم بگذارد.

این عضو جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه وزارت علوم باید بها دادن به مباحث علمی و فناوری باشد. همین عزیزانی که امروز در دانشگاه‌ها هستند تلاش کرده‌اند عرصه‌ها را یکی پس از دیگری در نوردند که بر این مبنا توانسته‌ایم در حوزه‌های مختلف، دانش‌های استراتژیک را از دست غربی‌ها بیرون بیاوریم و امیدوارم سیاست‌های جدید وزارت علوم ادامه دهنده این راه باشد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
http://www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
سهمیه ورود فرزندان شاهد به دانشگاه افزایش یافت
توضیحاتی درباره زیر بُرد دقیق‌ترین موشک ایرانی
هاشمی رفسنجانی: تروریسم با اختلافات قومی و مذهبی مردم را تحریک می کند
مرگ مشکوک عمه رهبر کره شمالی !
دعوای دو کشور بر سر نان لواش!