پرونده بورسیه ها به کجا رسید؟!
ما نمی‌خواهیم بگوییم ‌با بی‌رحمی تمام با این افراد برخورد شود، ولی ‌اساس کار ‌این است که تمام این افراد بدون آزمون وارد دوره دکترا شده‌اند و این تخلف است.
بحث بورسیه های وزارت علوم از آعاز وزارت فرهادی بدون حاشیه تر از گذشته دنبال می شود، به همین خاطر برخی از نمایندگان مجلس توقع اطلاع رسانی بیشتری از سوی وزارت علوم در این ارتباط دارند.

وزارت علوم در آخرین اقدام خود برای پیگیری بورسیه‌ها، کمیته جدیدی ‌تشکیل داده که سید محمود نبویان، عطاءالله صابری و علی‌اصغر زارعی به نمایندگی از مجلس‌نشینان عضو این کمیته شده‌اند.

جواد هروی از اعضای اولین کمیته بررسی بورسیه‌ها در مجلس و همین طور رئیس کمیته آموزش عالی درباره بحث پیگیری بورسیه‌ها بعد از برکناری فرجی دانا می‌گوید: «‌تصور می‌کنم دولت تلاش دارد ‌به بحث بورسیه‌ها پاسخ منطقی بدهد؛ اما به دلیل اینکه دچار چالش شده، از سادگی‌ و شفافیت خودش بیرون آمده است. من احساس می‌کنم در بحث بورسیه‌ها، گروه‌های مخالف دولت موفق شدند، حواشی را پررنگ‌تر از متن کنند و متن قضیه زیر سایه حاشیه‌ها قرار گرفت؛ یعنی این قضیه که یک موضوع کاملا علمی و اداری بود، به یک موضوع کاملا سیاسی تبدیل شد‌».

وی همچنین ‌اظهار داشت: ما در‌ بحث بورسیه‌ها، تنها حرکتی که از وزارت فرهادی دیدیم، این بود که به تازگی اعلام کرده‌اند کمیته‌ای تشکیل خواهد شد و این کمیته هم با افراد مختلف کار خود را دنبال خواهد کرد، ولی متأسفانه حرکت‌ قابل تأملی است؛ چه در بحث افراد حاضر در کمیسیون و چه در بحث انتخاب آن‌ها و اینکه چه مأموریتی خواهند داشت. اصلا مشخص نیست. واقعیت‌ این است که نسبت به آنچه ‌پیرامون جمع‌بندی بحث بورسیه‌هاست، هم نگران هستم هم دغدغه دارم.

هروی می‌گوید: انتظار داشتیم ‌وزیر جدید با شهامت و صلابت وارد موضوع شده و‌ قضیه را برای مردم که نگران هستند و دغدغه دارند حل کند؛‌ اما گویا قرار نیست این مسأله به این زودی‌ها تمام شده و ‌پاسخ روشنی‌ به مردم داده شود!

وی گفت: ما نمی‌خواهیم بگوییم ‌با بی‌رحمی تمام با این افراد برخورد شود، ولی ‌اساس کار ‌این است که تمام این افراد بدون آزمون وارد دوره دکترا شده‌اند و این تخلف است؛ ‌اما اینکه وزارت‌خانه بخواهد رحمتی داشته باشد، مسأله دیگری است. ‌اگر اصل قضیه زیر سؤال برود و این مفسده که در فضای علمی ایجاد شده با این وضعیت از گردونه خارج شود با آن مخالفیم، ولی می‌شود در مورد برخی‌ها رحمتی اعمال کرد؛ مثلا در مورد کسانی که مربی هستند، شاید بشود کمی چشم‌پوشی کرد، ولی درباره‌ دیگر‌ان باید قانون اجرا شود.

وی در پایان یادآور شد: اینکه ما چگونه بخواهیم با متخلفان ‌برخورد کنیم، به صراحت و شجاعت وزیر بستگی دارد، ما به دنبال این قضیه هستیم و اگر در این رابطه پاسخ روشنی به دست نیاید، در این زمینه تحقیق و تفحص راه خواهیم انداخت‌ و باید این مسأله به نتیجه برسد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir

 مطالب پیشنهادی:
خبری خوش برای اساتید دانشگاه آزاد
استقبال گسترده رسانه های بیگانه از نطق علی مطهری
واکنش ها به نطق علی مطهری/دست چپش زخمی شد!
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+)
پیام ویدئویی گروه تروریستی داعش خطاب به آمریکا!